המלחמה בקורונה בשיאה, אבל המשק נמצא בתהליך איטי של השתקמות מאז החזרה לשגרה - ובהתאם, מתברר, גם מצב התרומות למגזר השלישי.

על פי נתוני ארגון JGive, אשר מפעיל את פלטפורמת גיוס התרומות לעמותות הגדולה בישראל עבור כ־1,200 עמותות, נרשמה עלייה משמעותית בסכום התרומות בחגי תשרי השנה - 11 מיליון שקל לעומת 6.9 מיליון בשנה שעברה - גידול של כ־60%.

ממוצע התרומה ממשקי הבית עומד על כ־300 שקל, כאשר התחום הנתרם ביותר בחגי תשרי השנה היה רווחה, עם תרומות בסך 2.4 מיליון שקל - המהווים 22% מסך התרומות.

התחום השני היה בריאות וחולים עם 2.15 מיליון שקל, כ־20% מסך התרומות, והשלישי - תחום התמיכה הכלכלית בנפגעי הקורונה, עם 1.5 מיליון שקל, המהווים כ־14% מסך התרומות.

מנתוני JGive עולה עוד כי אף שסכום התרומות עלה, מספר התרומות ירד מעט. בחגי תשרי בשנה שעברה תרמו 24,400 ישראלים לעומת 22 אלף השנה - ירידה של כ־10%.

מייסד ומנכ"ל JGive אורי בן שלמה אומר: "חשוב לציין שהישראלים הם בחמישייה הפותחת מבחינת תרומות משקי בית (תרומות 'קטנות') בין מדינות העולם, וכי התורם הישראלי ממשיך, גם בזמנים קשים, לתרום למטרות חשובות. הגידול שאנחנו רואים בתרומות נובע עקב סגר החגים אשתקד לעומת משק שכבר חזר לפעילות".

יחד עם זאת מדגיש בן שלמה כי "ניתן לראות כי המשבר עוד כאן וישנם אנשים ועסקים רבים שעדיין מתמודדים עם קורונה כלכלית, והעמותות מסייעות להן באופן רחב ומשמעותי. אנו קוראים לציבור להמשיך ולתמוך בעמותות כדי שישראל תהיה גם מובילה עולמית במעורבות חברתית ותתגאה במגזר שלישי חזק ומשגשג".