ביום חמישי (21.10.2021), התקיים אירוע השיא במסגרת "פרס יחידות הצעירים ברשויות המקומיות" ובמסגרתו הוכרזו שלוש הזוכות בפרס. התחרות הינה מיזם משותף של מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות שנועד לעודד את העשייה החברתית של צעירים במסגרת הקהילה, ולהוקיר את יחידות הצעירים שפועלות רבות בשטח למען הגשמת מטרה זו. יחידות צעירים מכל רחבי הארץ, הגישו בקשה להשתתף בתחרות והביאו להצבעת שיא של עשרות אלפי קולות באתר מפעל הפיס, במסגרתה נשבר השנה שיא הצבעות של כ- 20,000 אנשים.

לשלב הגמר הגיעו 6 יחידות צעירים ב-3 קטגוריות: עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, ומתוכן נבחרו 3 יחידות מצטיינות במקום הראשון (אחת בכל קטגוריה). המועמדויות נבחנו גם על ידי ועדת שיפוט בראשות יו"ר הועדה, הגב' מרים פרץ, זוכת פרס ישראל למפעל חיים, על פי מספר קריטריונים, ביניהם: מידת היצירתיות, הייחודיות והחדשנות שביוזמה, גיוון ומעורבות האוכלוסיות השונות ביוזמה, מידת ההשפעה של היוזמה על הקהילה, קיימות והיתכנות להפעלת היוזמה, לאורך זמן.

בין הזוכים: עיריית אשדוד, פרויקט: "מיזם 2020" תכנית מנהיגות המשלבת 20 מיזמים חברתיים המשקפים את פסיפס החלומות של צעירי העיר למען אוכלוסיות בתחומים שונים: מוסיקה, הפגת בדידות בני הגיל השלישי, עידוד נשים להצטרפות להי-טק, אמנות , שיפוץ שכונות ועוד.

מ.א גליל תחתון, פרויקט "מראות": מיזם חברתי קהילתי, שנולד בזמן תקופת הקורונה ומטרתו חיבור בין סטודנטים לנפגעי פוסט טראומה מהשירות הצבאי. 

מ.מכפר קמא, פרויקט "לוקחים אחריות", בו יותר מ-250 צעירים ניהלו מערך הוליסטי שלם שבא לתת מענה ופתרונות לאוכלוסיות הוותיקות, ילדים, ובעלי צרכים מיוחדים בכל הקשור לקשיים שהציבה תקופת הקורונה. תעודות הערכה ניתנו למ.מ בית ג'ן, מ.א גוש עציון, ירושלים.

יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, בירך את המשתתפים ואמר: "צעירים שבוחרים לקום ולעשות בשביל הקהילה והיישוב שלהם -הם הכי טובים שיש. הם אלו שהובילו את ההתנדבות במהלך הקורונה ויובילו את המדינה בהמשך. אני גאה בכל יחידות הצעירים מכל רחבי הארץ . שיתוף הפעולה שלנו עם מפעל הפיס יאפשר את המשך קידום הצעירים ברשויות".

״למרכזי הצעירים יש תפקיד מפתח בעיצוב דור ההמשך ברשויות המקומיות", אמר יו"ר מרכז השלטון האזורי, וראש מועצה אזורית מרחבים, שי חג'ג'. "מרכז הצעירים מהווה מקור לאחריות חברתית, פיתוח מנהיגות, הגשמה עצמית ומימוש הפוטנציאל האישי". חג׳ג׳ הוסיף כי הקשר העמוק בין הרשויות המקומיות למפעל הפיס מאפשר להשקיע ולפתח את תחומי המצוינות.

"מפעל הפיס גאה להוביל יחד עם שותפינו בשלטון המקומי והאזורי את הפרס הכל כך ייחודי הזה שמעלה על נס את תרומתן של יחידות הצעירים ברשויות המקומיות ובכלל של המון צעירים בישראל שמחליטים לקחת יוזמה ולפעול למען החברה והקהילה", אמר יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, שהעניק את הפרס. "יחידות הצעירים ברשויות המקומיות הן המנוע האמיתי לעשייה החברתית של צעירים במסגרת הקהילה ואנחנו רואים בהן שותפים אסטרטגיים להטמעת ערכי ההתנדבות והסולידריות החברתית בקרב החברה הישראלית כולה. מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים בקידום יזמויות חברתיות מסוג זה לצד שבירת שיאים חסרי תקדים של הענקת מלגות המייצרות מיליוני שעות התנדבות בקהילה במגוון רחב של תחומים ומיזמים חברתיים למען רווחתם של תושבי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ שכן השילוב של יחידות הצעירים בשלטון ומיליוני שעות התנדבות של מלגאי הפיס מהווים כוח חברתי משמעותי מאד שכבר משנה את פני החברה בישראל".

יו"ר ועדת הפרס וזוכת פרס ישראל, הגברת מרים פרץ, בירכה גם היא את הזוכים ואמרה: "מטרת הפרס היא להמשיך ולעודד את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית בחברה הישראלית ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על הפעילות המיזמים הנפלאים שהובלתם".