ראוי לגינוי: הפגנת הימין, שאליה צפויים להגיע גם שרים לשעבר וח"כים מהליכוד, ומתוכננת להתקיים בכיכר רבין בימים הקרובים, עוררה את זעמם של רבים, בייחוד ממחנה השמאל, זאת לאור העובדה שבהזמנות לעצרת נכתב "כיכר מלכי ישראל", תוך התעלמות מכוונת ופוליטית מרצח ראש הממשלה לשעבר. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM וגינה בתוקף את המהלך: "זה בזוי".

חולדאי פנה תחילה לפוליטיקאים: "ידידיי בכנסת והשרים היו צריכים לגנות את זה ולהודיע שלא יבואו. זה דבר מבזה, מגונה ולא ראוי. יש לי סקופ בשבילם. כשהם יערכו את ההפגנה, יהיה כיתוב על בניין העירייה - 'כיכר רבין', כדי להזכיר להם בכל רגע איפה הם נמצאים. לקיים הפגנה כזו בכיכר רבין, שקרויה על שמו של רה"מ שנרצח בכיכר, להתעלם משמה ולכתוב כיכר מלכי ישראל - זה כל כך בזוי".

כיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
כיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כשנשאל האם אין בסמכותו לעצור את ההפגנה, אמר חולדאי: "מי שנותן רישיונות להפגנה זו משטרת ישראל, ובדמוקרטיה יש זכות דיבור. זה נושא רגיש. הופיעה לאחרונה דרישה לעצור ולמנוע, וזה לא ראוי. שני הדברים לא ראויים".

"אני לא רואה בזה הפגנת ימין אלא הפגנת קיצון", המשיך ראש העירייה. "אני מצפה מצחי הנגבי שיבין. אני לא בטוח שהוא ראה את ההזמנה ומבין את ההשלכות. השר הנגבי ואקוניס, שהוא תל אביבי, לא מתכוונים לדבר הזה. אני נותן להם את הספק שהם רק ראו את תמונתם במודעה והם לא אלו שכתבו אותה".

ח"כ ביטן: "זו טעות, חבל שעשו את זה כך"

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) הגיב ב-103FM לסערה, והתייחס לנוכחותם של אקוניס והנגבי על המודעות: "לא חושב שהח"כים שמגיעים שמו לב לעניין הזה. הם אישרו את ההגעה שלהם, אבל הם לא עשו את המודעה הזאת. מי שארגן את ההפגנה עשה. אני מאמין שהם לא שמו לב לזה".

חבר הכנסת טען כי לשנות את שמה של כיכר רבין ל"כיכר מלכי ישראל" בהזמנה הוא דבר לא נכון: "זו כיכר רבין, אני חושב שזו טעות לעשות הזמנה באופן הזה, וחבל שעשו".

לדעת ביטן המסר הוא לא ראוי: "לא צריך את זה. מי צריך את זה? עושים הפגנת ימין, אין צורך לעשות את הדברים האלה. העיקר שיבואו להפגנה זה לא מה שמביא אנשים". כשנשאל אם יבוא אמר: "לא, אני לא אישרתי ולא מתכוון להגיע".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM