בית הגלגלים - ארגון חברתי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הפועל בשישה מרכזים ברחבי הארץ - ראה לא מעט מקרים מרגשים לאורך השנים, ובכל רגע נתון לוקחים בו חלק כ־500 מתנדבים, אך במקרה כזה נדיר הוא טרם נתקל.


חמישה אחים ממשפחת שרה בשדרות מתנדבים יחד בבית הגלגלים בבוסתן הגליל שבצפון. מדובר ברחל (31), הילה (29), שני (28), אלון (28) ויוסף (26). הסיפור התחיל כאשר המשפחה אימצה לחיקה צעירה עם מוגבלות, שסיפרה לרחל, האחות הבכורה, על העמותה. רחל התקשרה לברר פרטים, וכשהגיעה לעמותה הקימה את "קבוצת האריות", אשר בה מתנדבים אחיה.

 "לא תכננתי להיות רכזת ולגייס את כל האחים שלי", היא מספרת ומוסיפה: "בשנה הראשונה היו חסרים מדריכים, אז ביקשתי מאחותי לעזור לנו. היא התאהבה בילדים ובאנשים ונשארה". לאחר תקופה התחלף הצוות, מה שהותיר שוב את הבית עם מחסור במדריכים. אמא של רחל ועוד שלושה מאחיה נחלצו לעזרתם והגיעו להדריך.


אחד האירועים הזכורים להם הוא חגיגת יום הולדתו של חניך בן 12 הסובל מניוון שרירים. באחד מהסגרים של הקורונה, משפחת שרה ביקשה אישור ממנהל בית הגלגלים להגיע לביתו של החניך ולחגוג לו יום הולדת. "אמרתי לו שאני היחידה שתגיע, ובסוף הגענו חמישה. את ההתרגשות שלו אני לא יכולה לתאר במילים", מספרת שני.

קמפיין ההתרמה של עמותת בית הגלגלים יתחיל בשבוע הקרוב - ויעמוד השנה בסימן "מנגישים את החיים". לתרומות: 09-9557999, https://www.beitgalgalim.org.il/donations.