באופן חריג לחודש נובמבר: גל שריפות ברחבי הארץ

שריפת קוצים פרצה הבוקר (שבת) בוואדי סמוך ליישוב גיתה שבמועצה אזורית מעלה יוסף. כוחות כיבוי והצלה הצליחו להשתלט על האש וכעת כבר לא נשקפת סכנה ליישוב. במושב זיתן שבמרכז החלו לפנות תושבים בעקבות שריפת חורש.

כמו כן, שריפות פרצו בין היתר גם בסמוך לאבו גוש, כביש 444 בין תחנת הרכבת בראש העין למחלף חורשים, כפר יאסיף, ירכא ובכפר כאבול שבגליל. 

לכתבה המלאה 

שריפת החורש סמוך להר אדר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
שריפת החורש סמוך להר אדר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

 בת 18 אותרה ללא רוח חיים בדירה בבאר שבע, בן 30 אותר ללא רוח חיים בת"א

 צעירה בת 18, תושבת נתניה, נמצאה במהלך הלילה ללא רוח חיים בדירה שבה התגוררה לאחרונה עם בן זוגה, תושב באר שבע המוכר למשטרה. צוות מד"א שהוזעק לדירה קבע את מותה של הצעירה וחוקרי המשטרה עצרו במקום את בן זוגה, בן 25, בחשד לגרימת מותה.

העצור מוכר למשטרה מאירועים קודמים ולאחרונה השתחרר מאסר שריצה עונש מאסר בגין תקיפת בת הזוג, אולם מאחר והיא טענה כי אינה מאויימת,  המשיכה להתגורר עם החשוד, אשר יובא במוצאי השבת בפני שופט על מנת להאריך את מעצרו.

לכתבה המלאה

בתל אביב, גבר כבן 30 אותר כשהוא ללא רוח חיים ופצע דקירה בצווארו. שוטרים שהגיעו למקום החלו בחקירת האירוע, כאשר לדברי שכנות בבניין, זמן קצר לפני הגעת הצוותים, נשמעו צעקות מהדירה ולכן הן הזעיקו את המשטרה וכוחות ההצלה. בשלב זה לא ברור עדיין אם מדובר ברצח או באירוע אובדני.

לכתבה המלאה

הוארך מעצרם של העצורים הישראלים בטורקיה ב-20 ימים נוספים

בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין, וייחס לשניים סעיף של חשד לריגול, כך פורסם אמש באתר וואלה!. כזכור, בני הזוג נעצרו השבוע במהלך חופשתם במדינה, לאחר שעל פי הדיווחים, נעצרו עת שצילמו את ארמונו של הנשיא, רג'פ טייפ ארדואן.

התקשורת בטורקיה דיווחה כי בני הזוג, יחד עם המלווה הטורקי שנעצר עמם, נעצרו בגין "ריגול פוליטי או צבאי". על פי הדיווחים המקומיים, האירוע המפליל לכאורה אירע במגדל צ'מליקה שברובע אוסקודר באיסטנבול, מגדל תקשורת גבוה עם תצפית של 360 מעלות. 

בעקבות ההחלטה, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם משפחתם של הזוג ועדכן בשיחה כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג, ופועל לשחרורם בכל הדרגים. עורך הדין ניר יסלוביץ', אשר מייצג את משפחתם של העצורים נחת הבוקר באיסטנבול, על מנת להיפגש עם עורכי דין מקומיים במטרה להביא לשחרורם.

לכתבה המלאה 

זוג העצורים בטורקיה (צילום: אגד)
זוג העצורים בטורקיה (צילום: אגד)

חשד שצנח מטה כ-4 מטרים: רוכב טרקטורון נהרג בתאונה עצמית בשגב שלום

תושב שגב שלום כבן 31 נהרג אתמול בתאונת טרקטורון עצמית שאירעה בנגב. הנהג פונה לבית החולים כשמצבו הוגדר אנוש, שם קבעו את מותו. 

על בסיס חקירה ראשונית עלה כי הרוכב נסע בגבעה וככל הנראה לא הבחין כי צדה השני מסתיים באופן חד, וצנח מטה מגובה של כארבעה מטרים. בתוך כך, החקירה נמשכת. קודם לכן, רוכב אופנוע שטח כבן 23 נהרג במהלך תאונה שאירעה בשטח פתוח בסמוך לכפר גדעון שבעמק יזרעאל. 

לכתבה המלאה

זירת התאונה בשגב שלום (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התאונה בשגב שלום (צילום: דוברות המשטרה)

סין בפנייה לארה"ב: "אל תשלחו מסרים מטעים לתומכי טיוואן"

סין פנתה היום (שבת) לארצות הברית וביקשה ממנה שלא לשלוח מסרים "לא נכונים", לכוחות התומכים בעצמאות טיוואן. על פי הודעתו של משרד החוץ הסיני, את ההודעה מסר הדיפלומט הבכיר וואנג יי למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, בפגישה שנערכה בין השניים.

בנוסף, על פי הודעת הסינים, השניים דנו בפגישה הווירטואלית העתידי תבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא סין שי ג'ינפינג, שאמורה להתקיים ביום חמישי. 

לכתבה המלאה

יוצאת לחופשי: הזמרת בריטני ספירס שוחררה משליטת אביה

כ-13 שנה לאחר שהועברה לאחריות אביה, הסתיימה הלילה האפוטרופוסות של ג'יימי ספירס על בתו, הזמרת המצליחה בריטני ספירס. האפוטרופוסות בוטלה באופן מיידי על ידי בית המשפט העליון בלוס אנג'לס, לאחר שעורך דינה אמר ש"רשת הביטחון" עבור הזמרת מוכנה והיא יכולה להשתחרר משליטת אביה.

"היום הגיע הזמן לסיים את המשמורת", אמר עורך הדין מת'יו רוזנגרט, שהודה לשופטת ברנדה פני לאחר שמיעת ההחלטה. עוד קבעה השופטת כי החלטתה לא תהיה תלויה בבדיקה רפואית לזמרת, שלא נכחה בדיון בבית המשפט. 

לכתבה המלאה 

בריטני ספירס (צילום: רויטרס)
בריטני ספירס (צילום: רויטרס)