ד"ר חוסני אלקרינאוי, מנהל מיון כירורגי, מומחה ברפואה פנימית ודחופה בסורוקה ,שוחח היום עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הקטטה בבית החולים סורוקה אשר אירעה בין שתי חמולות מרהט והביאה לסגירתו הזמנית של בית החולים.

בפתח דבריו אמר אלקרינאוי: "ראיתי את כל מה שקרה כמעט בשידור ישיר ברשתות החברתיות וזה עצוב מאוד לראות את האלימות מגיעה למקום קדוש, אשר משרת מיליון ו-600 אלף נפשות. לא חשבתי שזה יגיע עד כדי כך לבית חולים או למקום ציבורי אם זה בית ספר או בית מקדש. סביר להניח אחרי כל מה שקורה במגזר הערבי וגל הרציחות בשנה האחרונה, שיהיה גל שיגיע לבי"ח ולא מעניין אם זה בי"ח מסגד, כנסייה או בית כנסת".

בהמשך נשאך אלקרינאוי, האם לדעתו אפשר למגר את הפשיעה במגזר, והשיב: "יש תוכנית ולדעתי זה עניין של הזנחה של עשרות שנים של הממשל הישראלי במגזר הערבי. אני לא יכול להגיד שהתעלמו מאיתנו, אבל היה צריך להשקיע במגזר. האווירה במגזר הערבי, זריקת פסולת בזמן ונסיעה ברכב. אם היה דין שכשאתה זורק חפץ בזמן שאתה נוסע בעיר יהודית היינו במקום טוב יותר. חלק מהגורמים זה החינוך הביתי הלקוי אבל אני מבקש אל תכלילו את האחוז על 99 אחוז מהאוכלוסייה".

מישהו מההנהגה הבדואית ניסה להסביר או להתנצל?
"אנחנו מדברים על אירוע טראגי, אירוע מאכזב, מביש. אין לי איך לתאר את האירוע הזה אבל בוא ניקח את המסקנות מהאירוע. למה שהאלימות תגיע למקום קדוש כמו בי"ח. הגיעו ראשי ערים ומועצות, הביעו התנצלות אבל אנחנו צריכים למצוא פתרון".

אנחנו זועקים וצועקים שממשלת ישראל תטפל בפורעי החוק. האלימות חוגגת וצריך למצוא לה פתרון. הפתרון הוא משטרת ישראל ובתי המשפט שצריכים לשנות את החוקים", הוסיף.

לסיום, התייחס לעבודתו בבית החולים כבדואי לאחר התקרית: "אני לא צריך להתבייש בעצמי בגלל אחוז אחד מהאוכלוסייה הערבית. כמעט 25 אחוז מעובדי בית החולים הם ערבים, ובגלל קובץ אני צריך להתבייש בעצמי? לא. אני מתחנן למשטרת ישראל, שר הביטחון וכל גוף ממשלתי שיטפלו בפורעי החוק. לא ייתכן שיש ירי במגזר הערבי, ומדינת ישראל שמגיעה עד ג'נין לא תוכל להגיע לארגוני הפשיעה במגזר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm