עיתונאי חדשות 13 אביעד גליקמן שוחח הבוקר (רביעי) על התקיפה המילולית שחווה ביציאה מהדיון בתיקי נתניהו אותו סיקר. כאמור, גליקמן חטף מבול צעקות וקריאות מאנשים שעמדו סמוך לבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר במקביל הותקף פיזית עמיתו ברוכי קרא. בראשית השיחה ב-103FM הוא נשאל כיצד עבר עליו הלילה, והשיב: "בסדר, יש מחשבות כל הזמן רצות מחשבות על האירועים האלה, אבל נרדמתי בסוף".

"לא ספרתי כמה אירועים כאלה חוויתי, אבל בוא נגיד שזה לא הראשון ולא החמישי", הוסיף, "אני חושב שלהגיב לצעקות זה לתת להם דלק למה שהם מתכוונים לעשות". הוא תהה: "מה יעזור לי להגיב והם יתקרבו ויענו? זה אנשים שאין מה כל כך לדבר איתם, ואני לא חושב שאני צריך להתגונן". לדבריו, הם מזהים אותו כשונא נתניהו, ולא מבין שהוא עושה את עבודתו. 

"לא אגיד שלא עבר לי בראש שזה יכול להיות חמור יותר", הוסיף כתשובה לשאלה אם פחד במהלך האירוע, "זה משהו שנמשך כבר שלוש שנים, אנחנו זוכרים את אותן כרזות של עיתונאים, שהתחילו מטעם הליכוד, וההסתה הבלתי נגמרת של נתניהו". הוא נשאל האם הליכוד ונתניהו הם אלה שעומדים מאחורי ההסתה, והשיב: "נכון, צריך להגיד את זה בצורה מפורשת - לא אמרתי שהם קראו לפגוע בעיתונאים אבל יש הסתה בלי להגיד את המילים המפורשות, אנחנו שומעים את ליבוי היצרים".

הוא הוסיף כי "גם אתמול, אחרי שמישהו נתנה מקל בראש לברוכי, אני רואה בטוויטר את התגובות של הפוליטיקאים מהליכוד תמיד זה 'כן אבל' אבל להגיד 'כן' בלי 'אבל'. אפשר לצאת בקריאות נחרצות כי בסוך זה יהיה מאוחר מדי ויקרה משהו. חס וחלילה ונגיד כולנו שהכתובת על הקיר". לדבריו, מה שקורה פה בשלוש השנים האחרונים זה מסע הסתה ושיסוי נגד התקשורת בצורה בלתי רגילה.

ירי? דקירה?
"אני מפחד שזה מה שיקרה, בפעם הבאה זה יכול להיות מישהו שיש לו סכין קטנה בכיס".

חשבת שאולי בסיטואציה כזאת אתם צריכים אבטחה? 
"זה עובר לי בראש, אבל אנחנו עדיין בשלב שאני אומר שאני יכול להתמודד עם זה לבד".

"זה אבסורד לחשוב על המצב הזה", הוסיף, "הקריאות התחילו בשטח ביהמ"ש, עוד לפני שיצאנו. הם התחילו לקלל במגפון וידעתי שיהיה משהו, שיערתי שהם יקיפו. זה פשוט מחזה אבסורד שעיתונאים צריכים להגיע למצב כזה, ולשמוע את כל הקללות האלה. ראיתי את הקולגות שלי מנסים לדווח משם ואת הקריאות הבלתי נגמרות וההתקהלות סביבנו זה פשוט, אין לי מילים כבר לתאר, כל הסיפור נמשך חמש דקות".

גליקמן הדגיש כי "אפשר וחובה לבקר את התקשורת, אבל מה שהיה אתמול זה לא ביקורת. אני לא מצפה ממשמר בתי המשפט להגיב, זה לא תפקידם. המשטרה עמדה בחוץ, להגיד שהיא צריכה? אולי צריך להגיד. אני לא בא בטענות למשטרה אבל אולי צריך להגיד מראש כשעיתונאים יוצאים שניידת תפקח עין".

"אתמול היו קללות ומקל על ברוכי, בפעם הבאה זו יכולה להיות סכין, או יותר גרוע מכך. אני לא אדם שמפחד ומגזים, אבל אני רואה באמת מה שקורה וזה מפחיד ומדאיג מאוד", הסביר העיתונאי, "אני חושב וחושש שעוד כמה שבועות-חודשים נגיע לסיטואציה שהשיחה שלנו תהיה על מישהו שנפגע".

אתה חושש להגיע בפעם הבאה?
"זה לא ימנע ממני לבוא, וודאי שלא, אבל אני רואה קולגות שיחשבו פעמיים, כאלה שדיברתי איתם אתמול שלא נחשבים לאהודים באותו קהל. הם אמרו נחשוב פעמיים אם לבוא לביהמ"ש בגלל הסיטואציות האלה, וזה הדבר הכי גרוע שיכול להיות – למנוע מאיתנו לעשות את העבודה שלנו בגלל קומץ שמסית. צריכה לבוא אמירה ברורה וחדה מכיוון רה"מ לשעבר נתניהו והשרים לשעבר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm