אמיר (שם בדוי), צעיר הומו בן 28, משוקם זנות, עזב את בית הוריו בגיל צעיר לאחר שסרבו לקבל את יציאתו מהארון, ונאלץ לישון ברחוב ולקבץ נדבות. אמש הוא שבר שתיקה בת 13 שנים וסיפר בריאיון לחדשות 12 על הניצול המיני שחווה בידי א', בכיר בעיריית תל אביב. ציפי ברנד, סגנית ראש העיר ת"א, התארחה היום (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM והתייחסה למקרה.

"זה לא פשוט לשמוע כאלה האשמות והדברים על פניו נשמעים מאוד חמורים", אמרה ברנד. "אני מחכה לשמוע את התגובה של אותו אדם או אותו בכיר למעשה. צריך לראות את כל הדברים, חשוב שנסתכל על זה בקונטקסט רחב. זה לא דברים שנשמעים רק בתל אביב, אנחנו בטלטלה חברתית חשובה, בשיח חברתי מאוד בריא שעובר עלינו כחברה ואנחנו מאמינים לאנשים שנפגעים או שנפגעו. אנחנו יודעים שלא קל ופשוט לספר את זה. אני מאמינה שככל שידברו יותר ואנשים יתלוננו - נצמצם את מרחב הפעולה של הפוגעים. אנחנו בטלטלה חברתית בקונטקסט של מדינה שלמה".

לאחר מכן התייחסה ברנד לעדויות נגד איתי פנקס, ואמרה "לדעתי ראש העיר התייחס לדברים. אני יכולה להגיד מה אני חושבת. קודם כל איתי השעה את עצמו וזה קריטריון שהוא דרמטי, כי הסטנדרט לגבי אישי ציבור בכלל ובשרות הציבורי בפרט הוא לא רק הרף הפלילי".

לדבריה, "לאנשים בכירים בשירות הציבורי יש סטנדרט אחר ורמות מוסר אחרות בהן צריך לנהוג, ואם דבק בך רבב אתה לא יכול להנהיג ציבור. אנחנו מחכים לשמוע את התגובה. אם ההאשמות כל כך חמורות אני מצפה מאותו בכיר לפחות להשעות את עצמו".

באשר לעובדה כי היא הנציגה היחידה מהעירייה שהתראיינה בנושא אמרה ברנד: "עומדת לזכות כל אדם חזקת החפות עד שבית המשפט יכריע, אבל כמו שאמרתי, אנחנו נושאי משרות ציבוריות ולאנשים האלה יש דין אחר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm