קרן קימת לישראל ציינה הערב (שלישי) את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, באמצעות טקס ״נטועות בלב״. הטקס התקיים במבוא מודיעים, בהובלת ארגון עובדי קק״ל ובשיתוף ארגוני הנשים נעמ״ת, ויצ״ו, אמונה והסתדרות העובדים.

במהלך הטקס הושמעה עדותה של לירון דרור, שורדת אלימות אשר איבדה את ביתה התינוקת גוני ז"ל שנרצחה על ידי אביה. בתום הטקס הודלקו אלומות אור אדומות ברחבי היער, לזכר הנשים שנרצחו בישראל על ידי בן משפחה קרוב מקום המדינה.

״ב-6 במרץ התינוקות שלי ואני נרצחנו על ידי ברק בן עמי אבי ילדיי ובעלי אז", סיפרה דרור. "הרופאים הצליחו להציל אותי ואת בתי אבל את התינוקת שלי גוני לא הצליחו להציל. גוני נרצחה כשהיא רק בת 10 חודשים על ידי מי שקראה לו אבא. אני קוראת לו מפלצת", הוסיפה.  

אירוע קק''ל ביער בן שמן (צילום: קק''ל,חיים ורסנו)
אירוע קק''ל ביער בן שמן (צילום: קק''ל,חיים ורסנו)

בהמשך דבריה קראה דרור לרשויות: "עצרו את מעגל האלימות האכזר הזה. לא יתכן שלקורבנות יהיו פחות זכויות מלרוצחים שלהן. אני יודעת על בשרי שהסבל ממשיך גם אחרי שהרוצח מאחורי סורג ובריח. עזרו לנשים כמוני להגן על עצמן ועל התינוקות שלהן. לאלימות יש עוד רבדים שהסימן להן הוא לא רק סימן כחול. הדרך עוד ארוכה ויש מלאכה רבה לפנינו.״

יו״ר קק״ל אברהם דובדבני, הוסיף לאחר מכן: ״המצב הזה הוא בלתי נסבל מבחינה לאומית ולא רק אנושית. בחרנו לתת להן עץ כנגד כל אחת מהן. כי האדם עץ השדה. כי הן עזבו את עולמנו בדרך הטראגית, בזמן תהליך הכאת שורשים, בתהליך של תנופה, בזמן שהן עולות אל על לצמרות". דובדבני סיכם ואמר: "זו האלימות הכי נוראית שיש, הכי לא הוגנת, הכי נפשעת. חייבים לשים לזה סוף".