ארגון הבריאות העולמי: "הווריאנט החדש מעורר דאגה ומדבק ביותר"
ארגון הבריאות העולמי הכריז אתמול (שישי) על היותו של הווריאנט החדש שהתגלה בדרום אפריקה כמדבק יותר ועל כן הוגדר כמעורר דאגה יותר מקודמיו. בנוסף, הארגון הכריז על שמו הרשמי, שניתן לו על שם האות היוונית – "אומיקרון". אחריו, גם המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) הביעו חשש מפני הווריאנט.

הנגיף התגלה לראשונה במהלך השבוע, לאחר שהתפרץ במספר מדינות באפריקה, ובהן אלו שהוגדרו כמוקד ההדבקה: דרום אפריקה, בוטסואנה, זימבבואה, נמיביה, לסוטו, אסוואטיני, מוזמביק ומלוואי.

לכתבה המלאה

ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)
ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)

בהלה באירופה: מקרה הידבקות ראשון בווריאנט החדש אותר ביבשת
מקרה ראשון של וריאנט הקורונה החדש (B.1.1529) אותר באירופה, בקרב נוסע שהגיע ממצרים ב-11 בנובמבר ונחת בבלגיה. את התסמינים הראשונים פיתח ב-22 בנובמבר, כך הודיע היום (שישי) וירולוג בכיר במדינה.

במקביל, החשש מפני הווריאנט החדש הוביל מדינות נוספות בעולם לנקוט בצעדים דרמטיים: כלי התקשורת בספרד דיווחו היום על כוונת הרשויות להשהות טיסות לדרום אפריקה ולבוטסואנה, שם התגלה הנגיף לראשונה, כבר מיום שלישי הקרוב. ברוסיה הוחלט להגביל את הכניסה מדרום אפריקה והונג קונג.

לכתבה המלאה

מחלקת קורונה באנטוורפן, בלגיה (צילום: REUTERS/Yves Herman)
מחלקת קורונה באנטוורפן, בלגיה (צילום: REUTERS/Yves Herman)

לקראת ישיבת הקבינט: בנט שוקל לסגור כניסת זרים לישראל, הורוביץ מתנגד
ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לסגור את הכניסה לישראל לזרים וזאת כדי לנסות ולצמצם את כניסת הווריאנט החדש, כך דיווח אתמול (שישי) ברק רביד בוואלה!. על פי הדיווח, שר הבריאות ניצן הורביץ מתנגד למהלך, וטוען כי סגירת המדינה באופן גורף תגרום לפגיעה כלכלית קשה למשק. ההכרעה בנושא תתקבל מחר (שבת) בדיון קבינט הקורונה.

לכתבה המלאה

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)

ממשלת דרום אפריקה: "מענישים אותנו על זיהוי מהיר של הווריאנט החדש"
ממשלת דרום אפריקה תקפה היום (שבת) את המדינות הרבות שהטילו איסורי טיסה והגבלות תנועה, זאת בשל וריאנט הקורונה החדש שהתגלה בשטחה, ובינתיים התפשט למדינות נוספות - בהן ישראל. ההחלטה של מדינות רבות לאסור על נסיעה למדינות באזור, ולבטל או להגביל טיסות המגיעות או ממריאות לשטחה, מהווה איום על התיירות, ותחומים נוספים בכלכלה של המדינה. 

לכתבה המלאה

שר בממשלה נגד בנט: "ניתנה לו הזדמנות להיות רה"מ בממשלת השינוי, והוא לא ממצה את הפוטנציאל"
השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט. "לבנט יש מזל, מישהו מהשמיים נתן לו את ההזדמנות להיות ראש הממשלה, בממשלה כזאת היסטורית, שיכולה לשנות את פני החברה", אמר, "אני חושב שהוא לא מנצל את הפוטנציאל שיש לו בידיים".

לכתבה המלאה

אלי אבידר תוקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. צילום: ללא קרדיט
דיווח: זה פרק הזמן שדרוש לאיראן על מנת להרכיב פצצה גרעינית
בדוח מודיעין בריטי שנחשף ביום שישי במהדורה המרכזית בחדשות 12, הציג תחזית קודרת באשר ליכולותיה הגרעיניות של איראן. הנתונים הוצגו ברקע חידוש שיחות הגרעין עם איראן, שמציגה לכאורה נכונות לחזור להסכם משנת 2015.
דוח פורטה תמונת המצב העדכנית של פרויקט הגרעין האיראני, לאחר שאיראן הפרה פעם אחר פעם הגבלות ושכללה את יכולותיה על ידי פיתוח צנטריפוגות מתקדמות. עוד עלה מהדוח, כי לרשות איראן כמות אורניום מספקת להרכיב פצצה בתוך כחודש, אם תרצה בכך
לכתבה המלאה
פועלים במתקן גרעין (צילום: REUTERS/Caren Firouz )
פועלים במתקן גרעין (צילום: REUTERS/Caren Firouz )
ברקע חידוש השיחות: התנאי של שר החוץ האיראני ל"כיוון חיובי להסכם מיידי"
שר החוץ האיראני, אמיר עבדאללהיאן, הבהיר אתמול (שישי) כי אם הצדדים המעורבים בשיחות הגרעין יעתרו לדרישה להסרת הסנקציות, תתכן חזרה מיידית להסכם. "איראן רוצה הסכם טוב ובר ביצוע. נשוב לשיחות בווינה עם כיוון חיובי להסכמות הדדיות", כך צוטט שר החוץ בתקשורת המקומית.

לכתבה המלאה

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)