פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: צעיר חרדי כבן 20 נדקר בכיכר שכם
צעיר חרדי כבן 20 נדקר היום (שבת) ונפצע באורח בינוני עד קשה בכיכר שכם, המחבל נוטרל בידי כוחות הביטחון והמשטרה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק עם פצעי דקירה בגופו.

לכתבה מלאה

דיווח: טלפונים של עובדים בממשל האמריקאי נפרצו ע"י תוכנת הריגול של NSO
מכשירי הטלפון של כתשעה עובדים במחלקת המדינה של ארצות הברית נפרצו על ידי האקר אלמוני באמצעות תוכנת הריגול של חברת NSO, כך דווח אתמול בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, הפריצות שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בבכירים אמריקאים העוסקים בעניינים הנוגעים למדינה במזרח אפריקה. גורמים בשגרירויות סרבו להגיב לידיעה, כך גם דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית.

NSO (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
NSO (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

לכתבה המלאה

אחרי 84 יום: הילד איתן בירן המריא חזרה לאיטליה
אחרי 84 ימים ולאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו של הסב, אשר ביקש להשאיר את הילד בחזקתו בישראל, הילד איתן בירן המריא אתמול בטיסה חזרה לביתו באיטליה. בירן שב יחד עם דודתו ד״ר איה בירן-נירקו, שם ישהה בביתה. 

כזכור, על פי האתר האיטלקי Corriere della sera, סבו של איתן, שמואל, קיבל את ההחלטה להביאו לישראל לאחר שסבר כי מצבו הנפשי והפיזי של הילד רע מאוד. על פי הפרסום, ביום שבת בשעה 11:30 בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו המתגוררת במחוז פאביה באיטליה, לאחת הפגישות שאמורות לסייע לו לחיות חיים רגילים ככל האפשר. "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", אמר לו בזמן שהעמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו. 

לכתבה המלאה

דודתו של איתן בירן, איה, בדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
דודתו של איתן בירן, איה, בדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

ארה"ב: "אם המגעים המדיניים עם איראן ייכשלו - יש לנו אפשרויות אחרות"
בצל סיום המשא ומתן היומי בין איראן למעצמות בבירת אוסטריה והפסימיות סביבם, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר אתמול מהלך ועידת רויטרס כי הסבב הסתיים מכיוון שהיא "לא מתנהגת ברצינות בכל הנוגע לחידוש הסכם הגרעין". בהמשך הזהיר כי "ארה"ב לא תאפשר לאיראן למשוך את התהליך תוך כדי המשך קידום פרויקט הגרעין. יש לנו אפשרויות אחרות אם הדיפלומטיה תיכשל".

לכתבה המלאה

שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות (צילום: EU Delegation in Vienna/Handout via REUTERS)
שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות (צילום: EU Delegation in Vienna/Handout via REUTERS)

שלושה הרוגים ושלושה פצועים קשה בתאונת דרכים בבנימין
ארבעה בני משפחה, תושבי השומרון, נפגעו בהתנגשות בין רכב ישראלי ופלסטיני בכביש 465 סמוך לצומת עופרים שבבנימין. מותם של ילד בן שש ושני צעירים פלסטינים נקבעו בזירה, שלושת הפצועים הנוספים, אישה בת 34 בהריון במצב קשה מאוד, גבר בן 30 הסובל מפציעה מערכתית וילדה בת תשע במצב אנוש, פונו באמצעות אמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים בלינסון ושיבא בתל השומר.

לכתבה המלאה

מזירת התאונה בכביש 465  (צילום: דוברות כב''א)
מזירת התאונה בכביש 465 (צילום: דוברות כב''א)

דוח מודיעין אמריקאי מעריך: זה הדד ליין לפלישה הרוסית לאוקראינה
ברקע ניסיונותיו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, להקשות על רוסיה, ובפרט על הנשיא ולדימיר פוטין, לנקוט בכל מהלך צבאי נגד אוקראינה, סוכנות הידיעות AP פרסמה היום (שבת) ממצאי דוח מודיעיני, שנאסף על ידי הצבא האמריקאי, על כך שרוסיה מתכננת מתקפה צבאית נגד אוקראינה, שצפויה לצאת לפועל בתחילת שנת 2022. 

לכתבה המלאה

אימון של חיילים מהצבא האוקראיני בגבול עם רוסיה (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)
אימון של חיילים מהצבא האוקראיני בגבול עם רוסיה (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

דחה פניות מפייזר, טען לקשר בין החיסון לאיידס: ביהמ"ש העליון בברזיל הורה לחקור את בולסונרו
בית המשפט העליון בברזיל הורה על פתיחת חקירה נגד הנשיא, ז'איר בולסונרו, בגין הפצת "פייק ניוז" על כך שאנשים חוסנו נגד נגיף הקורונה בעלי סיכון גבוהה יותר להידבק באיידס. 

הצהרותיו של הנשיא הברזילאי הופצו באמצעות שידור חי ברשתות החברתיות בחודש אוקטובר האחרון. לאחר מכן, הוא הושעה באופן זמני מפייסבוק ויוטיוב, בעקבות התגובות הזועמות.

לכתבה המלאה  

ז'איר בולסונרו (צילום:  ADRIANO MACHADO, רויטרס)
ז'איר בולסונרו (צילום: ADRIANO MACHADO, רויטרס)

ברקע פרשת המרגל בביתו של גנץ: זה החוק שכדאי להיזהר מפניו
כשברקע פרשת המרגל בביתו של שר הביטחון בני גנץ, צפוי חוק המידע הפלילי ותקנות השבים, להיכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב. חוק המידע הפלילי ותקנות השבים, אוסר על המעסיקים לשאול או לקבל מידע בסיסי על עברו הפלילי של אדם המועמד להעסקה. 

לכתבה המלאה

אזיקים, משטרה (צילום:  פלאש 90,יוסי זמיר)
אזיקים, משטרה (צילום: פלאש 90,יוסי זמיר)

מקרון: "בלי ישראל ומדינות המפרץ קשה יהיה להגיע להסכם מול איראן"
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הביע פסימיות מהצלחת שיחות הגרעין בין איראן למעצמות. במהלך ביקור מדיני שערך הנשיא באיחוד האמירויות, הדגיש כי "אסור לשלול שסבב המו"מ הנוכחי לא יפתח מחדש במהירות", כך דווח הערב (שישי) בעיתון הצרפתי "לה פיגארו". 

לכתבה המלאה

עמנואל מקרון (צילום: Thibault Camus/Pool via REUTERS)
עמנואל מקרון (צילום: Thibault Camus/Pool via REUTERS)