השופט בדימוס מנחם כהן, מי ששפט בתיק האזרחי של ענת אלימלך שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, לציון 24 שנים לרצח ענת אלימלך ז"ל. זאת הפעם הראשונה, בה כהן מתראיין בפרשה, בה נרצחה אלימלך על ידי בן זוגה דויד אפוטה, אשר התאבד מיד לאחר מכן.

בפתח השיחה, התייחס כהן להליך המשפטי סביב הרצח: "זה היה סיפור עצוב, לא היה הליך פלילי כי הרוצח התאבד. אבל משפחתה של אלימלך הגישה תביעות נגד האחים ששיבשו את הזירה. הם ראו את האקדח שעבר מהיד של האח לידה של ענת בכדי להוכיח שענת רוצחת. יש פה שיבוש זירת רצח. לא מבין למה הפרקליטות לא הגישה כתב אישום. מעט מתיקון העוול תוקן, כאשר ההחלטה של יהודה וינשטיין לפני שהתחלף עם מנדלבליט, הייתה להתנצל מול משפחת אלימלך".

כהן הוסיף: "זה היה תיק פלילי לכל דבר, אבל תחת כותרת אזרחית. התביעה הנזיקית הייתה תביעת לשון הרע בגלל שחשבו במדינה חודש ימים שענת היא הרוצחת. אפילו קברו אותה בחלקת מתאבדים. אגב, היה עניין סביב חברה קדישא שהכחישו שיש דבר כזה חלקת מתאבדים. הייתה לי בעיה משפטית קשה, כי אי אפשר לקבוע תביעת לשון הרע על מנוח, אז קבעתי את זה על בני משפחתה שהיו צריכים להתמודד עם זה. מעבר לזה, המשטרה ידעה אחרי חמש שעות שדויד אפוטה הוא הרוצח בגלל סימני המתכת מהאקדח".

"אומרים שהמשטרה התרשלה והיו צריכים לסגור את המקום כי זו הייתה זירת רצח. אבל מצד שני לא ידעו עדיין שקרה רצח. בהמשך היו כאלה שהאשימו את המשטרה שלא הכחישו את הדברים, אבל הם רצו לחקור, ולכן לא מיהרו להכחיש את הדברים", סיכם.

האם יש אפשרות להילחם במישהו שיש לו אקדח ומנסה לרצוח את בת זוגתו?
"חשוב לי רגע להתעכב על זה שלצד הנרצחות יש עשרות אלפי נשים שלא יירצחו, אבל חיות באלימות יומיומית ובייסורים. נשים שאומרים להן 'אוי ואבוי אם תלכי לפה' ו'אסור שתדברי עם זו' או 'אל תתקרבי לזו', צריך לתת מענה גם לנשים אלו. עכשיו, אתם שואלים מה אפשר לעשות? אנשי בריאות הנפש אומרים שאפשר לטפל ב־95 אחוז מהמקרים. משמע, חמישה אחוזים מהגברים הם פסיכוטים עם זעם נרקסיסטי שצריכים אזיק אלקטרוני וצו הגנה תמידי, ו־95 מהגברים האחרים הם כאלה שצריכים לעבור סדנאות של שליטה בכעסים".

בסיום, הוסיף כהן: "אנחנו חיים בעולם שכולו עולם של קיזוז ופשרות, גם בזוגיות. אני רציתי דירה בתל אביב מול הים, אבל בסוף מצאתי דירה בתל אביב קטנה יותר. נשים אומרות לעצמן שהגבר הוא אבא טוב ועוזר בבית, אבל פעם בחודש הוא נותן איזו סטירה והן מתפשרות על זה, אבל זה לא צריך להיות ככה וזה קשור לחינוך ולהעצמה נשית".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm