"מצפים ליום מורכב מחר": מזג האוויר החורפי וסופת "כרמל" שצפויה להגיע לישראל בשעות הקרובות ולהמטיר כמויות עצומות של משקעים, מעלות בנהריה את החשש המחודש מפני הצפות בעיר. ראש העירייה, רונן מרלי, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM וטען: "הבעיה שלנו זה מים שמגיעים ממזרח. עדיין לצערי לא הצליחו להסית את המים כמו שצריך מהגעתון לתוך מאגר יחיעם".

"אחרי מספר שיחות עם רשות הניקוז ושר החקלאות כולל הגעה לשטח, המצב שם הוא לא טוב", המשיך מרלי. "אם לא יצליחו לייצר שם הסתה של המים למאגר יחיעם וסגירה הרמטית של הסחר, אנחנו צפויים ליום מאד מאד מורכב מחר. העבודות שנעשו בתוך העיר, הוכיחו את עצמן אתמול, אבל אם לא נעצור את המים שמגיעים מגב ההר, נהיה באירוע מורכב", אמר עוד.

"חיי התושבים חשובים לי", הודה מרלי, "אני לא מחפש אשמים אבל אי אפשר להאשים אותי במים שמגיעים ממזרח. אני אחרי שיחה מורכבת עם רשות הניקוז, וכתבתי להם מכתב נוסף בפעם העשירית. שר החקלאות עזר המון בכל ההכנות גם בעיר נהריה וגם בכספים שהעביר לרשות הניקוז לטפל קודם כל במאגר יחיעם".

לגבי הגעת הסופה מחר סיפר: "אני נערך ומקיים בשעה 12 הערכת מצב שלישית, יגיעו כל הגורמים להיערכות של שטפון ואני אקבל החלטה גם על נושא הלימודים מחר. אוספים את כל הנתונים והמשמעויות וייתכן שבנהריה לא ילמדו מחר. יש לנו אחריות על אנשים, הבעיה היא לא נהריה אלא נחלים שזורמים לתוך נהריה, צריך לגרום לכמה שפחות מים לזרום לנהריה. עם המים שבתוך העיר אנחנו יודעים להתמודד, אתמול ירדו 81 מילימטר בנהריה זה מטורף והתמודדנו ברוך ה'. נצליח לעצור את המים למעלה ונעבור את האירוע הזה".

הצפות בנהריה ינואר 2020 (צילום: מאיר וקנין פלאש 90)
הצפות בנהריה ינואר 2020 (צילום: מאיר וקנין פלאש 90)

"האירוע מחר הוא יותר מורכב כי מצפויים להיות רוחות של 80 קמ"ש זה מזג אוויר קיצוני, וצריך להתארגן", הוסיף. "עבדנו במהלך כל השבת בגשם רצוף, אנחנו עם שנה שלמה של הכנות יסודיות, הבעיה היא לא העיר אלא המים ממזרח, ויש לנו את רצועת החוף וגלים בגובה רב שמתנפצים על העיר. צריך לקבל החלטה מורכבת וכל המשתנים והמשמעויות ועד השעה אחת תהיה החלטה סופית לגבי הלימודים, אנחנו מקווים שרשות הניקוז תצליח להסית כמה שיותר מים למאגר יחיעם".