ועדת השרים לחקיקה תדון מחר (ראשון) על הצעת החוק של חבר הכנסת אלי כהן ממפלגת הליכוד, לפיה אזרחים ותיקים, מעל גיל 70, המקבלים גמלת הבטחת הכנסה יזכו לסבסוד מלא בגין תרופות בסל הבריאות, וכן פטור מתשלומי השתתפות עצמית.

חבר הכנסת אלי כהן אמר: "העלייה המבורכת בתוחלת החיים מחד והעובדה שחוק פנסיה חובה נחקק רק בשנת 2008, תורם לכך שיש דור של אזרחים וותיקים שנשען על הבטחת הכנסה, כאשר הוצאות הבריאות הולכות ועולות. הצעת החוק נועדה להגן על האוכלוסייה המבוגרת בישראל ולמנוע מצב בו בריאותם של האזרחים הוותיקים תדרדר רק בשל אי יכולת כלכלית".

"הצעת החוק נועדה להקל על אוכלוסייה זו, ולמנוע מצב בו בריאותם של האזרחים מדרדרת רק בשל אי יכולת כלכלית. חובתנו כמדינה להעניק לאזרחים את הזכות הבסיסית ביותר: להזדקן בכבוד", הוסיף.

כאמור, חוק הביטוח הלאומי שנחקק בשנת 1995, מעניק קצבת אזרח ותיק לזכאים לכך לפי החוק. החוק קובע כי שיעור קצבת אזרח ותיק המלאה ליחיד יהיה 17.7% מהסכום הבסיסי. לרוב, שיעור הכנסה זה לא עונה על צרכיהם של האזרחים הוותיקים בחיי היומיום לא כל שכן על הוצאותיהם הכספיות, לרכישת תרופות ומימון טיפולים רפואיים וסיעודיים שהולכים וגדלים.

נכון להיום, שיעור הסבסוד של תרופות עומד על 50% בלבד. הצעת החוק קובעת שעבור אוכלוסיית האזרחים אשר זכאים להצבת הבטחת הכנסה יעמוד על סבסוד של 100% ביחס לתשלומי חבר ותרופות במסגרת סל הבריאות.