ועד העובדים במשרד החוץ הודיע היום (חמישי) כי הנחה את כלל עובדי המשרד להפסיק באופן מיידי את הנוהל, לפיו הם נאלצים למלא את תפקידם לאחר שעות הפעילות ללא תמורה כספית. זאת, לאחר שבקשות התשלום לעובדים עבור שעות נוספות נתקלו בהתעלמות. מוועד העובדים נמסר כי "לא מדובר בשביתה, הפסקנו את הניצול שהוביל להעסקת העובדים ללא תמורה. האחריות רובצת על שרי החוץ ומשרד האוצר". בעקבות כך, ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל לאישורי כניסה לישראל.

במכתב שנשלח מטעם ועד העובדים לכלל עובדי המשרד נכתב, כי ההנחיה היא להפסיק לטפל בפניות שמגיעות לשולחנם אחרי שעות העבודה הרשמיות. זאת, לאחר ששר החוץ יאיר לפיד ומשרד האוצר מתעלמים מפניות הוועד שהתריע, כי המשרד עובד בשנה האחרונה בעומס אדיר, לאחר שעות העבודה ובסופי השבוע, ללא כל תמורה. בין השאר הדבר נובע בשל הזינוק בבקשות קונסולריות בשל מגפת הקורונה.

טרם מגפת הקורונה, משרד האוצר טיפל ב-700 אלף בקשות בממוצע, כאשר בשנה האחרונה מספרם הגיע לכמיליון, ובכך מצאו עצמם עובדי השירות הקונסולרי בעומס אדיר. בכיר במערך אמר: "העובדים מוצאים את עצמם ישנים ארבע שעות בלילה, במטרה להשתלט על כמות הבקשות".

ועד עובדי משרד החוץ מסר: "המשך ההתעלמות של שר החוץ יאיר לפיד גורמת לפגיעה באזרחים וכואב לנו שהם ישלמו מחיר שיכול להימנע. הפסקנו היום את הניצול שהוביל להעסקת עובדים מסורים ללא תמורה. עובדי המשרד ימשיכו לטפל בבקשות הרבות בשעות העבודה. בשל העומס הגדול הצפוי, אנו קוראים למשרד האוצר ולשר החוץ יאיר לפיד להתערב באופן מיידי במשבר, במטרה לתקצב את שעות העבודה הנוספות הנדרשות, כדי לעמוד בפניות הרבות של אזרחי ישראל וזרים מכלל רחבי העולם".