מדינות רבות בעולם כבר החלו בחגיגות השנה האזרחית החדשה, זאת על אף שמסיבות גדולות ומופעי זיקוקים רבים בוטלו או הצטמצמו עקב העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה ברחבי העולם.

בניו זילנד בחרו הפעם לוותר על מופע הזיקוקים המסורתי בעיר הבירה ובמקום זה ביצעו תצוגת אורות על כמה מהבניינים המפורסמים בעיר. באי טונגה, איתני הטבע העיבו על החגיגות לאחר שהר הגעש הונגה טונגה החל לפלוט אפר וגז לאוויר. הר געש התת-ימי התפרץ בפעם האחרונה בדצמבר 2014-ינואר 2015.

החגיגות באוסטרליה התקיימו בצל הזינוק בתחלואה. כשישה טונות של זיקוקים שוגרו מעל גשר נמל סידני ובית האופרה. בצפון קוריאה חגגו גם כן את שנת 2022 עם מופע זיקוקים מרהיב. אצל השכנה מדרום, בוטל טקס צלצולי הפעמונים המסורתי עקב העלייה במספר המאומתים. הרשויות בדרום קוריאה סגרו חלק מהחופים והאטרקציות בחוף המזרחי של המדינה.

חגיגות השנה החדשה בטאיוואן (צילום: REUTERS/Ann Wang )
חגיגות השנה החדשה בטאיוואן (צילום: REUTERS/Ann Wang )


חגיגות השנה החדשה בתאילנד (צילום: REUTERS/Soe Zeya Tun)
חגיגות השנה החדשה בתאילנד (צילום: REUTERS/Soe Zeya Tun)

בסין, שם יציינו גם את תחילת שנת הטיגריס, בוטל מופע האורות בנהר חונג-פו בשחנגאי. גם בבירה בייג'ינג לא מתוכננות חגיגות מיוחדות. בדרום אפריקה, שהייתה המדינה הראשונה להתריע על התפרצות זן האומיקרון, החליטה הממשלה להסיר את העוצר הלילי בחצות לאחר קרוב לשנתיים של הגבלות. "אלה היו השנתיים הקשות ביותר. כולנו רוצים ליהנות עכשיו", אמר מנהל בית קפה מקומי.

חגיגות השנה החדשה בסין (צילום:  STR/AFP via Getty Image)
חגיגות השנה החדשה בסין (צילום: STR/AFP via Getty Image)



בנוסף לכך, האפיפיור פרנציסקוס ביטל את הביקור המסורתי בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן, זאת בעקבות התפרצות הקורונה. בערים רבות באיטליה בוטלו גם קונצרטיים מסורתיים. ברוסיה, עשרות שחיינים לא ויתרו על הטבילה המסורתית במימי ימת באיקל. טמפרטורת המים באגם שבדרום סיביר עומדת על 2.5 מעלות, בעוד הטמפרטורה בחוץ עומדת על -15 מעלות.

הרשויות בתאילנד אפשרו השנה למסיבות ערב השנה החדשה ולמופעי הזיקוקים להתקיים תחת הגבלות מחמירות. מנגד, התפילות שנערכות בדרך כלל במקדשים הבודהיסטים נערכו הפעם באופן בצורה מקוונת. בדובאי, המונים התאספו סביב גורד השחקים בורג' ח'ליפה על מנת לצפות במופע זיקוקים מרשים.