בעקבות נתוני התחלואה הגואים, רשות מקרקעי ישראל סגרה שוב את שעריה לקבלת קהל, כפי שקרה גם בגלים הקודמים. ברשות מסבירים כי רבים מעובדיה חלו בקורונה או נדרשו להיכנס לבידוד והדבר לא אפשר להם להמשיך את השירות באופן רגיל. עם זאת, ברשות מדגישים כי כלל השירותים ממשיכים להינתן באופן מקוון.

עו"ד אורן אבלה, מתמחה בתחום המושבים ורשות מקרקעי ישראל ומקים פורום ההתיישבות ברשות מקרקעי ישראל בלשכת עורכי הדין, הסביר כי לדבר השפעות קשות על השירות הניתן לאזרח בכל הקשור לאישור עסקאות נדל"ן שלרשות סמכות יחידה בהקשר זה.

"יש החלטת ממשלה שהמשק נותר פתוח, הכל עובד והכל פתוח, בתי המשפט פתוחים. החוצפה הזו להגיע למשרדי הרשות ולראות אין קבלת קהל זה לא יתכן. בגל הראשון של הקורונה הם היו סגורים שנה. לא יכול להיות שהמערכת לא מתפקדת. מי הסמיך אותם לסגור? גם ככה הם לא עומדים בעומסים הרגילים וגם ככה לאזרח הקטן קשה לקבל שם שירות". 

"נמאס מזה שתהיה פה מדינה בתוך מדינה. רשות מקרקעי ישראל היא חלק מהגופים הממשלתיים והיא לא מחליטה לבד וגגה זה נראה. ככה הם מתנהלים בכל משבר הקורונה. הם לא יכולים להחליט לכל האזרחים מה עושים פה. זה מוביל לכאוס שכל אחד עושה מה שהוא רוצה". 

עו"ד אבלה קורא להתערבותו של שר השיכון זאב אלקין על מנת לפתוח מיידית את קבלת הקהל: "היה שנתיים זמן למצוא פתרון למענה לטלפונים במחלקות. האזרחים שבויים של המערכת. האם נכון שכל מנכ"ל רשות יוכל לסגור את השירותים לאזרח? מנכ"ל הרכבת יוכל להחליט שאין שירותים לקהל, הנמלים יוכלו להחליט שאינם מקבלים סחורות או מנכ"ל משרד החינוך יוכל להחליט שהוא סוגר את מערכת החינוך? הקורונה משותפת לכולם, ההדבקות קיימות בכל מקום, לא רק ברשות מקרקעי ישראל".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "עקב העלייה בתחלואה בקרב כלל האוכלוסייה בכלל ובקרב עובדי הרשות ומקבלי הקהל בפרט, הוחלט כי בימים הקרובים יתוגבר מערך המענה בכלל הערוצים הדיגיטליים וכן מונה איש קשר בכל מרחב לתת מענה טלפוני לפניות, על מנת לשמור על בריאות הציבור ועובדי הרשות.

"אנו עורכים הערכת מצב מחודשת מידי יום בקשר לתחלואת העובדים וכן מפקחים על הפניות והיקפן על מנת לוודא שהשירות עבור ציבור הלקוחות יפגע במידה מועטה לצד נקיטה באחריות ושמירה על בריאות העובדים וכלל הציבור".

"בכל מקרה של פניה דחופה, נמצא באתר קישור על מנת שניתן יהיה לתת מענה כמה שיותר מהיר. אנו תקווה כי פעולות אלו, לצד הקפדה על יתר הכללים, יובילו במהירות לירידה בתחלואה ונוכל לחזור לשגרה במהרה ובכלל זה לאפשר גם קבלת קהל פרונטלית".