ניצב בדימוס אורי בר לב התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לאחר שתמך בבדיקת פרשת NSO ושימוש תוכנת הריגול 'פגסוס' מצד משטרת ישראל לצורך מעקב אחרי אזרחים, ואמר: "מה שהטריד אותי זה רמת הפיקוח. כמו ששוטר הולך עם אקדח ויודע לפקח על השימוש בו, ככה גם צריך להיות עם ההאזנות".

בר לב התייחס לאפשרויות בדיקת הפרשה, ואמר: "אני לא יודע אם צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית כי זה נשמע לי בומבסטי מדי, אבל כן הגורמים הרלוונטיים חייבים לבדוק את אותם המקרים. צריך להקים ועדה שמבינה בזה ותרד לעומק העניין, או שהיא תאשש את כל מה שנאמר או תמצא פגמים כאלה ואחרים".

כשנשאל הניצב בדימוס אם הוא חושב שהשתמשו בתוכנה הזו לבלום את הפגנות בבלפור, השיב: "אני משתדל להאמין שזה לא קרה. כפי שאני מכיר את הנהלים - אם שוטר שיברר עבורך אם לאחיך יש רישום פלילי או לא הוא יפוטר מהמשטרה ויעמוד לדין. אני לא רואה היום קצין שישתמש בכלי הזה לרצות מישהו אחר. ההנחיה להאזין למישהו שלא עוברת את הפרוצדורה שתיארתי לך היא עבירה פלילית לכל דבר". 

"בתקופתי כראש אגף מודיעין בכדי להאזין לאדם מסוים ולבצע איזו פעולה חודרנית שיכולה להיות כמו להשתיל מיקרופון אצלו בבית אתה מקבל בשלב הראשון אישור של סגן נשיא בית משפט מחוזי", הוסיף בר לב, ואמר: "פעם בשבועיים או שלושה הייתי גם נפגש עם פרקליט המדינה והיינו עוברים טלפון אחרי טלפון בשביל לבדוק מה יצא משם, כמה זה אפקטיבי, ועד כמה מצריכות פעולות החקירה את המשך האזנה".

לסיום הוא טען כי "מספר שותפי הסוד שיודעים לכמה אנשים בדיוק מאזינים הוא ממש לא גדול, והוא לא עוזר לשום דרג אחר, גם לא לדרג פוליטי. זה נשאר בתוך המשטרה עם אותם אנשים שנבדקים באופן קבוע, גם באמצעות פוליגרף ובדיקות נוספות על מנת שזה לא מודלף. בטח בעידן של היום בו כל אחד מחזיק סלולר ומרבית חייו מנוהלים משם, ויש שם הרבה מאוד נושאים פרטיים".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM