בימים האחרונים, מודעה שפורסמה בישוב עמנואל עוררה סערה לאחר שנשאה את הכותרת "עמנואל נוהגת קדושה", זאת בהודעה על קמפיין "מהפכה בתחבורה" לדבריהם, לפיו נשים וגברים ישבו בנפרד בתחבורה הציבורית. 

ראש עיריית עמנואל, הרב אליהו גפני, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסערה: "זה לא קשור למועצה המקומית. כנראה זה אחד שאכפת לו הנושא הזה. זו ממש התארגנות פרטית. צריך לפנות אל העיתון שפרסם את זה ולשאול אותם איך זה עובד אצלם".



"זאת הצעה שאני חושב שהיא גם מגיעה מצד הנשים. ראינו את התגובות ביום שישי שעם ישראל מחולק לשניים. יש בעם ישראל אנשים, אזרחים מודאגים שכן חושבים שאולי ראוי ורצוי שלנשים יהיה מקום מכובד שלא יוכלו להציק להן ולהפריע להן בעידן שלנו", הוסיף.

לדבריו, "זאת הצעה שאני חושב שהיא גם מגיעה מצד הנשים. ראינו את התגובות ביום שישי שעם ישראל מחולק לשניים. יש בעם ישראל אנשים, אזרחים מודאגים שכן חושבים שאולי ראוי ורצוי שלנשים יהיה מקום מכובד שלא יוכלו להציק להן ולהפריע להן בעידן שלנו. שאם יש נשים שרוצות שיהיה להן איזה מקום שיוגדר ויוכלו לשבת שם בבטחה ובשקט, אז יכול להיות שזה רעיון טוב, נשמע נחמד דווקא הרעיון הזה".

"אנחנו רוצים כן שנשים תשבנה יחד ויתארגנו במקום שיהיה להן נוח ונחמד, וגם מצד התושבים שלנו, גם. אם נשים תשבנה יחד באותו ספסל, אז מישהו זר לא יוכל להתיישב ליד האישה, זה מה שאני אומר. זה נוח לאישה שיושבת בכיסא ומישהו זר יבוא להתיישב לידה? כל אחד יושב איפה שהוא רוצה, זה קודם כל. זה חוק, נכון? העולם כבר התקדם קדימה, נכון? אם נשים רוצות את זה ומעוניינות בזה, אני אכבד אותן. זה התפקיד שלי", הוסיף. 

עוד אמר ראש העיר כי "כל הסיפור הזה נולד בגלל שהם מתיישבים איפה שהם רוצים, וזה לא נעים. זה לא כל כך נעים לנשים לשבת ליד גבר, גם חרדי וגם ערבי. זה לא נעים להן פשוט. יש בנות שאומרות שיש להן כל מיני הטרדות. אנחנו מכירים את העולם, אנחנו יודעים שזה מגיע מכל העולם, וזה לא שייך לסקטור כזה או אחר. אם הנשים מעוניינות לשבת יחד, זה ממש רעיון חשוב".

בנוסף לכך, ציין כי פנו וביקשו להפסיק את פרסום המודעה. "פנו לעיתון שייפנה למי שפונה אליו שיפסיק את הנושא הזה, ובאמת הפסיקו. בחודש הזה השתרבבה מודעה אחת שנשארה". 

בהמשך, הצטרף לשיחה, מיכה קפילובסקי, מנכ"ל 'תנופה', חברת התחבורה שנעשה בה שימוש כחלק מהקמפיין והתייחס למודעה: "לנו כחברת 'תנופה' אין שום יד ורגל וידיעה קודמת או תוך כדי תהליך, לא במודעה ולא בנוהל החדש הזה. מבחינת החברה, הכללים שחלים על נוסעים באוטובוסים שלה בעמנואל, אלה בדיוק אותם כללים כמו בת"א, בפ"ת, בבית שמש ובבני ברק". 

"אני נחשפתי לעניין הזה ביום שישי בבוקר פחות או יותר. מיד עשינו שיחות הבהרה עם אותם כתבים שפנו אלינו, וגם הוצאנו הבהרה מטעם החברה שאומרת חד משמעית - 'לא רק שזה לא מקובל, זה לא על דעתה, ואנחנו פועלים כמובן אך ורק לפי החוק'. יש הנחיות מאוד ברורות. אנחנו לא רוצים שהנהג ייכנס לכל ויכוח או כל שיחה כזאת או אחרת בתוך הנסיעה. הנהג צריך לנהוג בביטחון".

לדבריו, "יש לנו באוטובוסים מודעה שאומרת חד וחלק - שכל נוסע רשאי להתיישב בכל מקום, כזה שלא הוגדר כמקום לאנשי ביטחון ונכים. אם מישהו מהנוסעים מתלונן לנהג שמישהו מפנה את הנוסע או הנוסעת למקום ספציפי כזה או אחר, אז במקרה הזה, הנהג עולה מול חדר הבקרה, ותלוי בעוצמת האירוע - אנחנו יכולים להזמין פיקוח, להזמין משטרה".