לאחר שמנחת הטלוויזיה האמריקאית וופי גולדברג עוררה סערה ואמרה בתוכניתה כי "השואה אינה קשורה בגזע", התראיין יו"ר 'יד ושם' דני דיין בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסערה: "אני לא חושב שיש פה הכחשת שואה, יש פה עיוות שנובע מחוסר הבנה וגם מחוסר ידע. השאלה מה וופי גולדברג תעשה בשבועיים האלה של ההשעייה מרשת ABC. אשמח מאוד אם היו שולחים אותה אלינו, אני מזמין אותה אישית לביקור ב'יד ושם'".

"אני לא חושב שהיא אנטישמית, אני חושב שהיא פשוט מייצגת פה תופעה מאוד רווחת גם בארה"ב וגם בעולם בכלל של חוסר הבנה", אמר דיין, והוסיף: "אנשים לא מבינים מה היא אנטישמיות, גם גולדברג לא מבינה ממה נבעה ההשמדה של היהודים. מבחינתה הקהילה היהודית בעולם הם עוד חלק מהגזע הלבן, והיא לא מבינה שזו קבוצת מיעוט שצריך הגנה". 

דיין אמר זאת לאחר שגולדברג ניסתה לתקן את דבריה ואמרה כי "מבחינתי, אני לא יודעת להבדיל בין יהודי לבין גרמני. אני כן יודעת להבדיל בין אפרו אמריקני לגבר לבן". 

לאחר מכן הוסיף: "יש כאן בעיה, אני חושב שיש הרבה מאוד אנשים כמו גולדברג בהנהגה התרבותית, הפוליטית, הכלכלית בארצות הברית. יש לצערי גם רבים מאוד שמונעים משנאה של יהודים. אבל אני לא חושב שזה נכון לגביה".

על ההחלטה להפסיק את ההדפסה של הספר סביב המחקר על המסגירים של אנה פרנק, אמר יו"ר יד ושם: "אני חושב זו החלטה נכונה. אני אתייחס גם לסרט הזה שיצא לאחרונה - 'כן 6 מיליון או לא 6 מיליון', אם המספר נכון או לא. אני מציע לכולנו לא ללמוד על השואה מסרטים ומתחקירים טלוויזיונים. ללמוד מהמחקר האקדמי, והמחקר האקדמי בשני הנושאים הוא מאוד ברור. ובוודאי שהאיש היהודי שהואשם בהסגרתה של אנה פרנק, סיכוי גדול מאוד שהוא הואשם בעלילת שווא".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM