ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי ערכו השבוע מסיבת עיתונאים משותפת בה הציגו את הצעדים שגיבשו בממשלה להורדת יוקר המחיה. בסך הכל, צפויים הצעדים לעמוד על שווי של כ-4.4 מיליארד שקלים. על כך, הרב מרדכי בלוי, איש חינוך חרדי, שוחח היום (שישי) עם ניסים משאל ב-103FM והסביר כיצד התוכנית תשפיע על הציבור החרדי.

בפתח דבריו אמר בלוי: "לא ראיתי את מסיבת הליצנים שמודיעים על כל מיני דברים טובים שהם עושים עם שני ההורים עובדים וכו'? אני בא להציע לך סקופ. קחו את הציבור החרדי, אל תיקחו ממנו שום מס ואל תתנו לו שקל ותאמין לי נישאר עם עודף. לא טוב הרעיון? אנחנו נעשה מס פנימי, נביא את המס אלינו מה שהמדינה גובה מאיתנו ונוכל לחיות ברבע. היום קניתי מוצרים לשישי ורק המע"מ היה 150 ש"ח. מילאתי טנק דלק, שילמתי 60 אחוזים למדינה". 

לאחר מכן נשאל, כיצד הציבור החרדי מתמודד עם שר האוצר החדש, והשיב: "חמור מאוד, הוא דחף את היד לכיס שלנו. הוא החליט שחד"פ צריך לעלות כמעט במאה אחוז ועוד כל מיני מוצרים פשוטים. יש פה במדינה עבודה יצרנית? יש פה עבודת כפיים? כן, בני דודנו הערבים. הנשים שלנו מעל 80 אחוז עובדות וגם מביאות ברכה למדינה". 

"אדון שרון שהיה שיא הימין, אבי ההתנחלויות, הפך להיות המפנה של גוש קטיף. בא ליברמן ואומר 'אני חושש שכל הסביבה שלי יושבת בבית הסוהר ואני בחוץ אז יבוא יום והם יפתחו את הפה' - זה כל הסיפור. אין לו שום בעיה איתנו, הוא התחכך איתנו ועשה דילים איתנו. מה קרה בוקר אחד? הוא התחיל לראות שהחבל מתהדק ואולי יום אחד תתפוצץ כל הפרשה", הוסיף.

"במשך עשרות שנים הייתם בקואליציה, נהניתם מתקציבים גדולים ועכשיו הגלגל התהפך"
"אף פעם לא נהנינו מכל התקציבים. גפני באמת אדם מוכשר אבל תבין דבר אחד, עם כל זה הגענו לפחות מחמישים אחוז ממה שמקבלת משפחה חילונית. ספורט, אופרה, תרבות ולא כלום מדברים אלינו, הציבור שלנו ברובו אין לו רכבים פרטיים ונוסע באוטובוסים שעכשיו ליברמן מחליט לעלות את התעריפים אך ורק באזורים חרדיים ופריפריה. מה קרה לליברמן פתאום? אין לו בעיה איתנו". 

בסיום, נשאל מה דעתו על ראש הממשלה בנט, והשיב: "הוא מריונטה, מסכן, אומלל, איי-קיו נמוך, דביל, מובילים אותו. השותף שלו עשה, הוא לא עשה כלום. ההתנהלות שלו כמו ליצן. רע"מ מובילים אותו. אדם שיש לו פחות מארבעה אחוז אמון בציבור הוא לא ראש ממשלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm