העמותה הישראלית לסרטן העור משיקה מערכת ממוחשבת מתקדמת למיצוי זכויות חולים, במטרה להנגיש מידע על הזכויות הרפואיות והסוציאליות בהתאמה אישית. כל חולה שיכניס את פרטיו האישיים יוכל לקבל מידע בהתאם לסוג מחלתו, למצבו המשפחתי, לעיסוקו ולטיפולים שאותם הוא מקבל. המידע כולל גם הפניה ישירה לאתרי הגורמים הרלוונטיים כדי לממש זכויות אלה.

למרות כל המידע הקיים והפעולות שננקטו ע"י גורמי ממשל לרשויות לעידוד שימוש בזכויות – עדיין מתקשים מתמודדים למצוא את הדרך לממש את הזכויות המגיעות להם, ולכן רבים מהם אינם מנצלים זאת.

"אחת המטרות העיקריות של העמותה הישראלית לסרטן העור ושל עמותות בכלל היא הנגשת מידע עבור מתמודדים ובני משפחותיהם, מציינת מנכ"לית העמותה עינבל כהן תובל. "מאובחן שמבין את המחלה, מכיר את האופציות הטיפוליות, את הזכויות הסוציאליות ואת ההקלות הרלוונטיות – הוא אדם אופטימי יותר, בעל חוסן נפשי ונחוש להילחם.

"הקושי במיצוי הזכויות מצוי במקרים רבים במורכבות הבירוקרטית, ולשם כך נועדה המערכת החדשה שלנו, כדי לסייע לעקוף את הקשיים, כך שכל אחד ואחת יוכלו לממש את הזכויות המגיעות לו או לה באופן אישי". העמותה הישראלית לסרטן העור הוקמה ב־2015 כמרחב לשיח, שיתוף והעצמה למאובחנים ותומכיהם, להנגשת מידע חיוני מעודכן מהארץ ומהעולם וכן להעלאת המודעות לסרטן העור.