מייסד ויו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לריבוי מקרי רעידות האדמה לאחרונה, והתריע מפני מצבם של אנשים עם מוגבלויות שעלולים להיפגע מכך: "אני מוטרד מכך פי שבעה מכל אזרח אחר".

וגנר תיאר את המורכבות שבהתמודדות עם מצב חירום בעת רעידת אדמה, כאשר ללא התרעה מוקדמת, יש צורך בפינוי מהיר ממבנה. "אין התרעה, זה תופס אותך", אמר. הוא הוסיף כי המצב זהה גם כאשר מדובר בהתמודדות מול ירי רקטי. "אנשים עם מוגבלות לא מספיקים להגיע לממ"ד, או לא מספיקים לצאת מהבית ברעידת אדמה. לכן שם המשחק הוא לא להתפנות מהבית מראש".

לטענתו, הפתרון היעיל לכך הוא קידום המיגון והחיזוק של בתים בהם מתגוררים אנשים עם מוגבלות. "יש עשרות אלפי דירות שבהם מתגוררים קשישים או אנשים עם מוגבלות שהן עדיין לא מחוזקות ומטופלות", אמר. 

"מדינת ישאל, כמדינה מתוקנת, צריכה שהנושא הזה יהיה מסודר, שיטתי ומתורגל. אנחנו באיחור אדייר ביחס לעולם, אין לנו שיטה מוגדרת בחוק", הבהיר. 

"יש צורך במאגר מידע שיפרט מיהם האנשים בעלי המוגבלויות, איפה הם גרים ומה צרכיהם, כדי שבעת חירום אפשר יהיה להגיע אליהם ולדעת איך לפנות אותה. בנוסף יש צורך באמצעי פינוי ייעודיים. בשורה התחתונה – המדינה באיחור אדיר", סיכם וגנר.