"אנחנו, אזרחי מדינת ישראל, אשר חווינו את מתקפות הטילים של ארגוני הטרור בעזה במהלך אירועי מאי 2021, קוראים לוועדת הבדיקה של האו"ם להגדיר את מעשי חמאס, הג'יהאד האיסלמי והחזית העממית בעזה כפשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות", כך נפתח מכתב יוצא דופן שאוסף בימים אלו חתימות של תושבים ישראלים במטרה להישלח לאו"ם. 

המכתב נוסח בשיתוף עם עו"ד יפעה סגל, מומחית למשפט בינלאומי. מדובר ביוזמה אזרחית בשיתוף ארגוני הסברה ישראלים ובינלאומיים, ביניהם ארגון חיילי המילואים "האמת שלי", "ישראל שלי", "ערבים זה לזה", ACT.IL ו"מאוחדים עם ישראל".  

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

מטרת המכתב היא להשמיע לוועדת הבדיקה של האו"ם את קולם של מאות אלפי ישראלים אשר חוו על בשרם את טרור הרקטות. 
בין השאר נכתב במסמך: "אנו בני כל הדתות והעדות היוונו מטרה מוצהרת להתקפות הטרור הרצחניות הבלתי פוסקות של ארגוני הטרור בעזה. 4,400 רקטות נורו לעברנו, נאלצנו לרוץ בניסיון נואש למצוא מחסה מהטילים, ולגונן על ילדינו בגופינו, בדרכנו לבית הספר או בגני השעשועים".

 מיד בתום סבב הלחימה האחרון בעזה, הקימה ועדת זכויות האדם של האו"ם צוות חקירה מיוחד לאירועי "שומר החומות", בראשות השופטת הדרום-אפריקאית נאווי פילאי' אשר תומכת בתנועת ה-BDS והתבטאה פעמים רבות נגד ישראל. 

לפי המנדט שקיבלה הוועדה, חקירתה תתרכז לא רק במבצע הצבאי אלא גם ב"שורשי הקונפליקט, כולל הפליה גזעית, דתית ולאומית". כל אלה מחזקים את החשש הישראלי מנזק תדמיתי חסר תקדים של פרסום הדוח המוטה.

שר החוץ יאיר לפיד אף ציין בינואר האחרון, כי הוועדה עלולה לקבוע כי ישראל מנהלת משטר "אפרטהייד", כחלק מאמצים אנטי-ישראלים באו"ם להכפיש את שמה של ישראל במסמכים רשמיים של הארגון הבינ"ל.

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

כל אזרח ישראלי מעל גיל 16, אשר שהה בישראל במהלך מבצע "שומר החומות", יכול להוסיף כעת את חתימתו באתר הרשמי של היוזמה (www.TheCitizensLetter.com). לאחר החתימה, נשלח המכתב באנגלית עם שם החותם לוועדת החקירה של האו"ם.

עו"ד יפעה סגל, מומחית למשפט בינלאומי אמרה: "בחינה כנה של המשפט הבינלאומי את העובדות במבצע 'שומר החומות' אמורה להביא כל בוחן אובייקטיבי למסקנה פשוטה - ארגון טרור היורה בכוונת מכוון על אזרחים תוך שימוש באזרחיו שלו כמגן אנושי, הוא פושע מהמדרגה הראשונה. 'מכתב האזרחים' יכול להעביר את המסר הזה בעוצמה לוועדת החקירה של האו"ם. כל חתימה חשובה ויכולה להשפיע על תוצאות החקירה".