חג פורים ידוע לציבור כחג של מעשי חסד ומשלוחי מנות. על משלוח מנות כמו שקיבל מוחמד שוויקי, תושב סילוואן שבמזרח ירושלים, הוא לא חלם מעולם. הטלפונים שקיבל אתמול בשעות הבוקר מסניף הבנק שלו וממשטרת מחוז ירושלים השיבו לו את החיוך לפנים.

לפני כשבועיים ניסה שוויקי למשוך סכום של 3,000 שקל ממכשיר הכספומט בבנק יהב הצמוד לקניון מלחה. אחרי שהוציא את כרטיסו, הוא סבר לתומו כי הכסף לא יצא, ובשל מזג האוויר הגשום מיהר עם רעייתו ועם ילדיהם לעזוב את המקום. זמן קצר לאחר מכן חלפו בסמוך לאותו מכשיר כספומט שני נערים בני 16, תושבי ירושלים, שון ושלו, שהוטרדו מצפצוף הכספומט. כשניגשו אליו זיהו כי על המדף מונחת חבילת שטרות של מזומנים.

למזלו של שוויקי, שני הנערים לא חשבו לרגע לקחת לעצמם את הכסף. הם יצרו קשר עם האבות שלהם והחליטו להפקיד את המזומנים בידי מחלקת אבידות ומציאות של המשטרה. במשך שבועיים ניסו במשטרה לאתר את בעל המזומנים. רק אתמול הוא אותר בעזרת הבנק והוזמן לתחנה, ובה המתינו לו שני הנערים כדי למסור לו את הכסף המזומן.

"כשראיתי באפליקציה שלי בנייד שהכסף כן נמשך מהחשבון שלי, לקח זמן עד שהשגתי את הבנק ודיווחתי לו שלא קיבלתי את השטרות", סיפר שוויקי בן ה־51, העובד במגדנייה בשכונת קריית יובל. "מתברר בדיעבד ששני בחורים נחמדים מצאו את הכסף ופנו למשטרה. כל הכבוד להם ולמשפחות שלהם על כך שחינכו אותם להיות אנשים טובים. אני אשמח לתת להם מתנה או משהו אחר".

מאחורי מאמצי האיתור של שוויקי עומדים רס"ם צילה צברי, רכזת אבידות ומציאות של מחוז ירושלים, ופקד הדר מרשה, קצין הוצאה לפועל של מחוז ירושלים, האחראי גם לאבידות ולמציאות. האחרון סיפר: "עם קבלת אבידה או מציאה, אנו פועלים לאתר את בעליהם בכל דרך אפשרית - וזה עובד. אחוזי ההצלחה של משטרת מחוז ירושלים בתחום זה עומדים על כ־90%. המשימה של המשטרה היא לאכוף את החוק, אבל לא פחות חשוב מזה - לשרת את האזרח".