פליטים רבים ברחוב מאוקראינה בעקבות המלחמה עם רוסיה, כאשר חלקם מנסים להגיע לישראל. מריאנה, שעלתה לישראל בגיל 5 מנסה להביא את אביה לארץ לאחר שנמלט מהעיר צ'רנייב המופגזת, עד כה ללא הצלחה מאחר ודרכונו לא בתוקף. היא שוחחה על כך היום (ראשון) עם ענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, וסיפרה על הקושי לפתור את הבעיה. 

בפתח דבריה אמרה: "עליתי בגיל 5 וכיום אני בת שלושים, אז אני 25 שנה בארץ. עליתי מהעיר צ'רנייב, שנמצאת צפונית לקייב, יחד עם המשפחה שלי מצד אמא. אבא שלי נשאר שם ואנחנו שמרנו על קשר".



על מצבו של אביה סיפרה כי לאחר שברח מאוקראינה, הגיע לרומניה, משם אינו יכול להמשיך בגלל שדרכונו לא בתוקף: "כרגע הוא נמצא בבוקרשט אחרי שחילצנו אותו מצ'רנייב. הוא עבר מסע ארוך. זה היה חילוץ מאוד מורכב כי זאת עיר שהייתה תחת הפגזות כבדות. נותק איתו הקשר לפני כשבוע וחצי, יש מוקד ישראלי עם מתנדבים מדהימים שעושים עבודה מדהימה ואני חייבת להגיד תודה, והם בעצם הצליחו לארגן חילוץ מצ'רנייב לקייב ומשם למולדובה. במולדובה הם חולקו לשתי קבוצות, אנשים שעושים עלייה, זכאי העלייה נשארו ומשם עלו. אבא שלי לא זכאי חוק השבות ולכן העבירו אותו לבוקרשט. אין לו דרכון אוקראיני בתוקף, הוא אזרח אוקראיני ואין לו אזרחות ישראלית". 


עוד אמרה: "אנחנו מדברים על מדינה שהיא לא ישראל ואנשים לא טסים פעם בשנה לחו"ל, אז יש שם אנשים שמסתובבים ללא דרכון בתוקף ומסתבר שבשביל להעלות על טיסה לישראל יש צורך בדרכון אוקראיני בתוקף וכרגע השגרירויות האוקראיניות לא עוסקות בהנפקת דרכונים חדשים".

על הניסיונות לפתור את הבעיה, אמרה: "דיברתי עם המון גופים ואנשים. אני לא מחפשת אשמים אבל מרגיש שכל אחד מעביר את האחריות מאחד לשני. אבא שלי בן 61, הוא לא עזב את צ'רנייב מאז שהוא נולד. בפעם הראשונה הוא בטיול בחו"ל - ולא מבחירה. שגרירות אוקראינה  מסרבת בתוקף להנפיק דרכון חדש". לבסוף סיכמה: "קיבלתי אישור ממשרד החוץ הישראלי והוא יהיה תחת חסותי. ברגע שכל הסיפור הזה יסתיים נחזיר אותו. הוא בא לבד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm