הישג מרשים למשמר הגבול: 575 לוחמות ולוחמים סיימו הבוקר (שלישי) את הכשרתם כלוחמים והם משתייכים למחזור הלוחמים הגדול ביותר בתולדות מג"ב.

בשנה האחרונה, יצאו לפועל על פי החלטת מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, ובהובלת מפקד בית הספר החילי תת ניצב קובי קרני, שתי תכניות ייחודיות שתורמות לתהליך ה"התעצמות" שעובר מג"ב דרך מסלול הכשרת הלוחם: הראשונה, תכנית יע"ל – יוצרים עתיד למצוינות, שהוקמה במטרה לשלב נשים בתפקידים פיקודיים גבוהים בחיל ואף לתת להן את ההזדמנות להתקדם באופן שווה. השנייה, תכנית אפ"ל – איתור פוטנציאל להכשרה, בה יוצרים מסלול רצוף להכשרת הלוחם לתפקידים מקצועיים ייחודיים טרם שיבוצם במרחבים המבצעיים שבשטח.

נציין כי מבצע שומר חומות, בו נטלו לוחמי מג"ב חלק משמעותי בהשבת הסדר, בעיקר בערים המעורבות ובשטחי יהודה ושומרון, הובל הלכה למעשה להגדיל את כח האדם בחיל במקביל לשיפור סל היכולות והאמצעים.

תכנית ה"התעצמות החיילית" שמוביל מפקד מג"ב מחזקת באופן משמעותי את יכולות הארגון לתת מענה באירועי חירום ובשגרה על בסיס הגדלת כוח האדם בשירות סדיר, קבע ומילואים. לא בכדי ממוצב החיל בראש טבלת הביקוש בקרב מתגייסים לשירות קרבי.

טקס הכשרת לוחמי מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)
טקס הכשרת לוחמי מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)


"לוחמי ולוחמות משמר הגבול מתמודדים עם אירועים מורכבים בכל גזרות הארץ. בפיגועים שאירעו בשבועות האחרונים, לוחמינו הפגינו מקצועית ונחישות אשר מהווים נדבך מרכזי בהכשרתכם וכך מצופה מכם לפעול במרחבים המבצעיים בהם תשובצו בימים הקרובים", ציין מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן.

הבוגרים יחלו לפעול במרחבים המבצעיים של מג"ב ויעבו את שורות הלוחמים אשר פועלים 24/7 בכלל רחבי הארץ ויהוו מכפיל כוח בגזרות הרגישות בפתח חודש הרמדאן.

בין הלוחמות שהצטרפו מצויה גם שרון אורלובסקי, אלופת הארץ  לשעבר בטניס, שעשתה שנת שירות עם נוער בסיכון, והיום, היא מסיימת את מסלול ההכשרה של מג"ב. אורלובסקי  (20) מאשדוד עברה כמה אבני דרך בחייה. "מגיל 6 שיחקתי טניס מקצועי ותחרותי, והייתי אלופת הארץ בגיל 12-10 ו-14. בגיל 17 פרשתי בגלל פציעה בברך ועומס לימודים", סיפרה.

בשל הפציעה בברך הפרופיל שלה לא היה מתאים לקרבי ובמהלך כל שנת השירות נלחמה כדי להעלות אותו: "תמיד ראיתי את עצמי כלוחמת. כאשר נודע לי שאחיה של חניכה שלי נהרג במשמר הגבול, ידעתי שלשם אני אתגייס. כל פעם שראיתי לוחמים של משמר הגבול ליד הבית הייתי רוצה להיות כמוהם". 

היום החניכים שלה משנת השירות מחכים לראות אותה בטקס הסיום, ומצפים שתבוא לבקר אותם על מדים. רעות מיכאלי, חלמה להיות כדורגלנית בינלאומית והעתיד שלה היה מזהיר עם אפשרות לחתום על חוזה בליגה השוודית אלא שהקורונה ניפצה את החלום והרצון שלה לעשות שינוי מהותי הוביל אותה לשירות קרבי ומשם הדרך למסלול הלוחמים היה קצר.