ועדת הכלכלה התכנסה אתמול לדיון דחוף במהלך הפגרה של הכנסת, זאת בעקבות פרסום מסקנות ועדת פערי התיווך, וכן הכרזת שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול הדרגתי של מכסים על פירות וירקות. במהרה הפך הדיון לסערה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, התייחס לדברים היום (רביעי) בריאיון לתוכנית "איפה הכסף?" עם ליאת רון ואריה מלניאק ב-103FM. בהמשך, הביע את דעתו על אירוע הטרור בדרום וקבע כי אין משילות בנגב. 

בפתח דבריו אמר: "אין רפורמה בחקלאות, כבר שנה אבודה. אמרתי בוועדה אתמול, עד שיש שר אוצר וחקלאות עם גב לחקלאות ותקציב לחלקאות, לא מצאו את הדרך למצוא הסכמות בתוכנית משותפת עם החקלאים. במקום זאת הלכו ואמרו 'בואו נעשה ייבוא חד צדדי', דבר שפוגע בחקלאות ולא פותר את הרפורמה".

ח"כ ביטון ציין: "אמרתי ששר האוצר יכול להיות שר הייבוא, גם שרת הכלכלה יכולה לעודד ייבוא. אך שר החקלאות נמדד בכמה חקלאים הצטרפו לחקלאות, ואנו רואים שחקלאים בישראל הם בני 60-50 ועושים עליהם קמפיין. לא כתבו בדו"ח אפילו אם יש רווחים לחקלאים". 



להתנגדויות המגיעות מכיוון האופוזיציה אמר ח"כ ביטון: "זה בכלל לפני הפוליטיקה. תביאו רפורמה, אנו רוצים יותר חקלאות צעירה. אנו רוצים לראות שיש יותר תוצרת, אבל שנה בזבזתם על התגוששות והאשמות, מייבוא לא נולד שום תירס. אתה לא עושה את אקורד הייבוא ועוצר. תן את המענקים, את התמיכה הישירה, תביא הסכמות". 

"צריך לשים לב איפה הכסף שלנו כאזרחים", קבע ח"כ ביטון, "מי שרוצה לעסוק ביוקר המחיה, שיטפל בבתים. אם לא תוזיל את זה לא עשית כלום. אנחנו צריכים להוזיל את מחיר הפירות והירקות, ויש מצבים שבהם צריך להביא ייבוא. אומרים לחקלאים - אתה אשם ביוקר המחיה. מה עשיתם עם הרשתות ועם הבלעדיים?". 

עוד אמר בהקשר זה: "הממשלה הזו, גם ככה יש בה ימין ושמאל, כחול לבן מביאה קו מאוזן. רואים שגם מרצ, גם העבודה, גם חלקים ביש עתיד, גם כחול לבן, כולם לא נחה דעתם מצעדים חד צדדיים". 

לסיום, התייחס ח"כ ביטון לפיגוע בבאר שבע: "אירוע קשה. תנחומיי למשפחות ולאבדות. אין משילות בנגב, אין ביטחון אישי בנגב, יש תת ייצוג של משטרה, יש פרוטקשן והתפרעות בדרכים. זו הזנחה של עשרות שנים, הביטחון האישי בנגב לוקה בחסר. על ביטחון ישראל לא תהיה פשרה". 

"אנו לא נחכה לאף אחד, נעשה את הפעולות הביטחוניות. אך אם רוצים ביטחון אישי בנגב, זה מחייב יותר שוטרים. אני גר בנגב, אני נוסע בנגב, יש לנו תחושה ששכחו את הנגב. האם אירוע טרור יעורר את מקבלי המדיניות להביא משילות לנגב? הדבר הזה מחויב המציאות. כמו בכל תחום, אנו ממתינים לטרגדיה שתבוא כדי לטפל. הנגב מופלה", סיכם. 

לאחר מכן, עלה לשידור סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ והתייחס גם הוא לפיגוע הטרור הקשה. "צריך לעשות הבחנה בין טרור למחבלים לבין טיפול בפשיעה. זה לא אותו דבר והמעבר המהיר שלעיתים עושים משבש את הראייה. כשלא רואים נכון, לא פועלים נכון. יש פעילות בלתי רגילה של כלל משרדי הממשלה, לא רק של ממשלת ישראל", קבע. 

על החרמת הנשק של אחד ממנטרלי המחבל, אמר: "זה נכון לקחת כלי ירייה ולבדוק אותו בליסטית נקודה. האם היה אפשר לדלג על מה שדובר אחר כך? אני מניח שכן. אך הסיפור המרכזי הוא ששני אזרחים טובים נטרלו מחבל". 

לסיום, התבקש להתייחס להתבטאותו של השר בר לב, במהלך הלוויה של אחת הנרצחות, אז אמר כי כוחות הביטחון יעשו הכול כדי לתפוס את המחבל ולהכניסו לכלא - חרף העובדה שהוא חוסל זמן קצר לאחר הפיגוע. סגן השר סגלוביץ אמר כי "השר בר לב מכיר את כל פרטי האירוע מכל כיוון שהוא. יכול להיות שהוא טעה ושגה בהנחה שאמר את מה שאמר, כולנו בני אדם וכולנו יכולים לשגות. אך לא על זה הוא נמדד". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm