לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה, לפני כשנתיים, נפתח יריד התיירות הבינלאומי IMTM באקספו תל אביב, על רקע שלט מאיר עיניים בכניסה לאולם "התיירות חוזרת לישראל".

על פי תחזית רשות שדות התעופה, כ־1.5 מיליון נוסעים צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון במהלך הפסח, שחל בחודש אפריל. וזו כנראה תהיה רק ההתחלה. הצפי הוא שבמהלך חופשת הקיץ עם ישראל יהיה על מזוודות, ובמקביל התיירות הבינלאומית לישראל תגבר. "שוחחתי עם ראש הממשלה נפתלי בנט, והסכמנו שסגירת השמיים היא לא אופציה", הבהיר אתמול שר התיירות יואל רזבוזוב בטקס פתיחת יריד התיירות הבינלאומי, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג.

הרצוג הביע תקווה שהסכמי אברהם יהיו דו־צדדיים בענף התיירות, וכפי שהמוני ישראלים יוצאים למדינות שעמן נחתמו ההסכמים – דובאי, בחריין ומרוקו, ההסכמים יביאו לישראל תיירים חדשים. התערוכה כללה כ־80 ביתנים ויותר מ־700 מציגים מישראל ומכ־40 מדינות ברחבי העולם.

סיור בין הביתנים הרבים יצר תחושה של מסע ברחבי העולם, כאשר המשתתפים ניסו להעניק תחושה אותנטית, באמצעות לבוש מסורתי של הנציגים ומטעמים אותנטיים. היו מדינות ששיגרו נציגים בכירים. "יש לנו מגוון של הצעות לתיירים הישראלים – נופש בחופי הים השחור בקיץ, סקי בחורף, תיירות מרפא, היסטוריה, ארכיטקטורה, נופים ושופינג", אמרה ל"מעריב" סגנית שרת התיירות של בולגריה פרופ' מריאלה מודבה. לפני פרוץ משבר הקורונה הגיעו כ־250 אלף תיירים בשנה לבולגריה, והיעד הוא לשוב לאותם ממדים.

אחד מהביתנים הגדולים ביותר ביריד היה של לשכת התיירות של מרוקו. "יש פוטנציאל לכמיליון תיירים ישראלים בשנה", סיפר באופטימיות סעיד, שהגיע לישראל. חברת התעופה "אייר מרוקו" החלה לאחרונה לטוס לישראל ולהפעיל קו טיסות ישיר בין נתב"ג לקזבלקה, בנוסף לחברות התעופה הישראליות – ישראייר, ארקיע ואל על, הטסות למרקש.

גם בחריין פנתה לתיירים הישראלים, בתקווה להפוך ליעד אטרקטיבי בדומה לדובאי, שהפכה ללהיט תיירותי עבור הישראלים.
ביריד בלטו מדינות באירופה, שלאחר משבר הקורונה מצפות להתאוששות התיירות. גם ממדינות רחוקות יותר ברחבי העולם הגיעו לתל אביב, ובהן הפיליפינים, ברזיל, אל סלבאדור וטנזניה.

לאתרי התיירות בישראל היתה נציגות מכובדת. לאחר שבמהלך הקורונה ישראלים רבים גילו עד כמה ישראל רב גונית ויפה, הם הגיעו לתל אביב בניסיון להמשיך את המומנטום של תיירות הפנים המשגשגת.