זוכרים את לאה רבין ז"ל: אלו"ט, האגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, ציינה את יום השנה ה-94 להולדתה של לאה רבין ז"ל ביום העיון השנתי שהוקדש לזכרה של מי שהייתה נשיאת אלו"ט, ובין המייסדות שלה. 

״מדברים על עליה בשכיחות של אבחון אוטיזם בעולם. העלייה הזו היא מצב המחייב את המדינה ומוסדותיה ואת החברה שלנו להיערך ולקדם את הטיפול והתמיכה באוטיסטים ובבני משפחותיהם מהגיל הרך ועד הבגרות", אמרה רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג. "שנות הקורונה היו מאתגרות כל כך עבור כולנו, אבל עבור משפחות המתמודדות יום יום עם אתגרים נוספים, כמו אוטיזם, הן היו לפעמים בלתי אפשריות".

"בהתמודדות הזאת יש גבורה יומיומית, מעוררת כבוד והשראה", הוסיפה הרצוג. "אימהות ואבות, אחים ואחיות, סבים וסבתות שעומדים בניסיונות קשים מאד ועושים כמיטב יכולתם להיטיב ולהעניק ליקיריהם, שזקוקים לכך בלי די. לכן אני מברכת על תשומת הלב המיוחדת שבחרתם להעניק בכנס היום, לזכר לאה רבין עליה השלום, למשפחות ולחשיבותן הרבה". 

‎"משהו באופייה של לאה, שהייתה ממקימי ומקיימי אלו"ט, נשאר חקוק בלב העשייה שלכם, למען הילדים והמשפחות. אני מבקשת להודות לצוות המנהל של אלו״ט על העשייה מלאת השליחות והאמונה, ולכל העוסקות והעוסקים במלאכת הקודש הזו", אמרה עוד. 

טקס הענקת פרסי מצטייני אלו''ט ע''ש לאה רבין ז''ל (צילום: עזרא לוי)
טקס הענקת פרסי מצטייני אלו''ט ע''ש לאה רבין ז''ל (צילום: עזרא לוי)

"היום את בת 94, לאה, ואנו מציינים כמו בכל שנה את יום הולדתך", אמר רני רהב, חברה הקרוב של לאה רבין ז"ל וחבר המועצה הציבורית של אלו"ט. "היית ודאי מופתעת לגלות שכיום כל ילד 78 מאובחן כיום על רצף האוטיזם. המורשת שלך נשמרה ותעבור מדור לדור, הצוואה שהשארת, ובזכותך – לכל ילד וילדה כאלה יש היום יד מחבקת ותומכת. אין לי ספק שאילו לאה היתה נכנסת לרגע לאולם הזה, במרכז יצחק רבין בת"א, היתה מתרגשת מאוד לראות שהגברת מיכל הרצוג, רעיית הנשיא, כאן איתנו לכבודה", הוסיף.

עוד השתתפו בטקס חברים וידידי משפחת רבין, בהם נאוה ברק נשיאת עמותת על"ם, עליזה גורן שהייתה הדוברת של יצחק רבין, והשגריר וגברת פזנר, כמו גם מאיר שני, יו"ר המועצה הציבורית של אלו"ט, יו"ר אלו"ט עמוס שפירא, יעל יוספסברג יו"ר הוועד המנהל של אלו"ט, דדי עטאס מנכ"ל אלו"ט, הורים, מנהלים, ועובדי אלו"ט.

את טקס חלוקת המלגות, פרסי המצוינות ע"ש לאה רבין, הנחו רני רהב יחד עם עומר רבין, נכדתה של לאה, שכמו סבתה, נאמה בחסד, מבלי להכין שום דבר בכתב. "זכיתי להכיר את סבתי רק 3 שנים מחיי, אבל מאז אני עוסקת בלהכיר את האישיות המיוחדת שלה ואת העשייה, ולאלו"ט היה ללא ספק מקום נכבד וחשוב בחייה. היא תמיד מצאה את המקום להמשיך את הפעילות גם בימים קשים, לאחר הירצחו של סבי, וכאשר חלתה", אמרה עומר רבין.

הכנס השנה התקיים בסימן ההתמודדות המשפחתית עם אוטיזם. בין המרצים היה גם המומחה העולמי הבריטי לאוטיזם – פרופסור טוני אטווד, שספריו תורגמו ל-27 שפות ונחשבים בין הכתבים המרכזיים בנושא אספרגר (אוטיזם דרגה 1). בנוסף הופיע בטקס הרכב מוסיקלי של 4 ילדים תלמידי בי"ס חינוך מיוחד יחדיו, שריגשו את הקהל בביצועים יפהפיים וזכו לתשואות.