שבוע התפוצות הרשמי של ישראל יציע סיורים מסובסדים בירושלים שיספרו את סיפורה של הקהילה היהודית האמריקאית.  ביוזמת המשרד לענייני תפוצות, שבוע התפוצות יציע מגוון רחב של אירועים לקהל הישראלי. אחד מהאירועים הללו הוא סדרה של טיולי הליכה וריצה שיציגו קשר ברור בין שתיים מהקהילות היהודיות הגדולות בעולם: ישראל וארצות הברית. 

סיורים אלו יקראו "ציונות ברחביה", ויועברו על ידי מדריכי טיולים ממכון "בן-צבי" בירושלים. שרה פרי ממכון בן צבי אמרה כי "בפעם הראשונה אנו מציעים את הסיורים הייחודיים הללו שיספרו את סיפורן של הקהילות היהודיות באמריקה, דרך מבנים ומונומנטים ברחבי בירת ישראל".

עוד הוסיפה כי "מעולם לא עשינו סיורים כאלה, עד שהתבקשנו ליצור את סיורי ההליכה האלה על ידי קרן משפחת רודרמן. אנו מציעים סיורי הליכה וריצה קבועים בירושלים, אך הזרקור יופנה אל יהדות ארה"ב ונוכחותה במרחב הירושלמי. ניקח את המשתתפים לשכונות סטנדרטיות לכאורה, אך נתמקד ביהדות אמריקה ובשלושת הזרמים של היהדות שמוצגים בצורה יפה כאן בירושלים".

הסיורים המוצעים יהיו בני שלוש שעות בערך, ומחירם יהיה 10 שקלים בלבד במקום 90 כפי שעלו בעבר. כאמור, ישנם גם טיולי ריצה שלדברי פרי "שונים מהסיורים הממוצעים שלנו – בהם לרוב אנו הולכים אך בעיקר שומעים מידע רב. טיולי הריצה מורכבים מהרבה ריצה ומעט מידע בכל אתר”. גם טיולי הריצה נמשכים שלוש שעות, במהלכם רצים המשתתפים כ-7 ק"מ.

חלק מהאתרים בסיורים השונים כוללים מסלולים שונים כמו: יד בן צבי, בית החלוצים והחלוצות ונשות הדסה, המוסדות הלאומיים, בית לוי אשכול- על ראשי הממשלה ז"ל גולדה מאיר ולוי אשכול ואתרים נוספים.

אחת ממדריכות הטיולים, יעל גודמן אמרה כי האתר שהכי "מפתיע" בעיניה, הנוגע לקשר שלו ליהודי ארה"ב, הוא משכנות שאננים (היישוב היהודי הראשון שנבנה מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים מול הר ציון). "כולם מדברים על העובדה שהאתר נבנה על ידי הבנקאי והפילנתרופ היהודי הבריטי סר מוזס מונטיפיורי אבל למעשה, האתר שולם על ידי יהודה טורו, יהודי אמריקאי מניו אורלינס", אמרה גודמן.

אתרים נוספים שהיא צפויה להציג למשתתפים בסיור שלה הם מרכז פוקסברג ירושלים ליהדות קונסרבטיבית, "הסצנה האמריקנית" בשכונת נחלאות ומכון שלום הרטמן. 

גודמן תדריך סיור ריצה, והסבירה כי "אנחנו רצים מאתר לאתר. בדרך עוצרים, מסדרים את הנשימה ומסבירים הסרים קצרים ומדויקים על האתרים. יצרנו את הסיורים האלה במיוחד לשבוע התפוצות - לכן אלו סיורים חדשים".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן אמרה כי "היחסים בין ישראלים ליהדות ארה"ב תמיד היו מורכבים. האמריקאים גם כן רואים בישראלים גולים ואפילו אף ליברליים מדי. מטרת הסיורים היא לנסות להתחיל לשבור את הקרח ולהכיר קצת יותר את יהדות אמריקה ותרומתה יוצאת הדופן לישראל. ההיכרות הזו חיונית לביטחון ישראל הרבה יותר מרכישת מאות טנקים".

עוד הוסיפה כי "כישראלית החיה בשני העולמות הללו וכמנהלת הקרן, החלטתי שאנחנו צריכים לשמש גשר. הדבר הוביל, בין היתר, ליוזמת סיורים על יהדות אמריקה בשבוע התפוצות. אני גאה במיוחד בסיור בעקבות חייה של הנרייטה סאלד, מייסדת תנועת נשות הדסה ו'עליית הנוער', גיבורת נעורי, שעשתה את הדרך ההפוכה לשלי - מארה"ב לישראל. אני אולי תמימה אבל תמיד האמנתי שהיכרות מפזרת פחדים ודעות קדומות ויוצרת חברות אמיתית".