בשורות עבור העולים מאוקראינה: הממשלה אישרה אתמול את הצעת שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין לתוכנית דיור לעולי מבצע ״עולים הביתה", אשר תאפשר קליטת חירום של זכאי חוק השבות מאוקראינה ומסביבותיה.

למען התאקלמות קלה ומהירה של העולים החדשים, אישרה ממשלת ישראל מתן סיוע בשכר דירה לכלל עולי מבצע ״עולים הביתה״. המענק יינתן באופן אוטומטי ללא צורך בהצגת מבחני הכנסה וללא דרישה להצגת חוזה שכירות. המענק יינתן מדי חודש בחודשו לתקופה של שנה מהעלייה לישראל. מענקים אלו יעמדו על 2,300 שקל לחודש ליחידים, 2,900 שקל לזוגות שלהם עד שני ילדים ו־3,400 שקל למשפחות בעלות שלושה ילדים ומעלה. גם עולים גוררי זכאות וחסרי דירה יקבלו סיוע משמעותי, שינוע בין 1,750 שקל ל־2,150 שקל בחודש ולמשך 12 חודשים.

מענקים אלה יינתנו בנוסף לתשלומי קרן הנמלטים, העומדים על 6,000־15,000 שקל למשפחה, ותשלומי סל הקליטה, הניתנים מדי חודש בסכום של 2,700־6,400 שקל למשפחה לתקופה של שישה חודשים. כל אלו ניתנים בכפוף להרכב המשפחתי של העולה. מתווה הסיוע יביא להגדלה משמעותית של ההכנסה הפנויה שבידי העולים החדשים, וצפוי לאפשר השתלבות מהירה ויעילה של העולים בחברה הישראלית.

עולים חדשים מאוקראינה (צילום: לע''מ)
עולים חדשים מאוקראינה (צילום: לע''מ)

ליברמן: "החלטת הממשלה מסמלת את מהות הציונות והערבות ההדדית שעל בסיסה קמה מדינת ישראל - להיות בית לכל יהודי העולם. כל העולים יקבלו מעבר לסל הקליטה ולסיוע הראשוני קצבה למשך כל השנה הקרובה, שתעזור להם להתחיל פרק חדש בחייהם - כאן בישראל".
תמנו־שטה: ״רוב רובם של עולי המלחמה באוקראינה עולים לישראל אחרי מסע קשה, כשהם נאלצים להותיר מאחוריהם את כל רכושם וממונם. אנו כממשלה מחויבים להקל עליהם כמה שיותר".

גם אלקין בירך על ההחלטה, ואמר כי "אנו מחוייבים לכל יהודי בכל זמן שרוצה להגיע, לבנות את חייו במדינת ישראל. על אחת כמה וכמה כאשר חייהם בסכנה".