נציג רשמי של איחוד האמירויות ישתתף השנה בטקס המרכזי השנתי במצעד החיים. את המשלחת ההיסטורית יוביל אחמד עובייד אל-מנסורי, מייסד המוזאון הראשון בעולם הערבי להנצחת השואה, לצד היזם והפילנתרופ איתן ניישלוס, המייסד והשגריר החדש של ארגון "מצעד החיים" במדינות המפרץ. 

השניים ידליקו יחדיו לפיד זיכרון בטקס הרשמי השנתי המתקיים באושוויץ-בירקנאו, פולין, ויצטרפו אל ניצולי השואה ולמשלחות הרבות במסגרת מצעד החיים הבינלאומי, שיתקיים ביום חמישי, 28 באפריל. 

אחמד עובייד אל-מנסורי, חבר לשעבר במועצה הלאומית הפדרלית, הוא המייסד של המוזאון הראשון להנצחת השואה בעולם הערבי והמוסלמי, ושל מוזאון מפגש הציוויליזציות.

איתן נישלוס הוא דור שלישי לניצולת השואה תמרה זיסרמן ז"ל, והוא הצטרף לאחרונה לארגון מצעד החיים כשותף אסטרטגי להובלת מסע הזיכרון והאחריות בקרב בני הדור השלישי. נישלוס, שעבר לאחרונה להתגורר באיחוד האמירויות, יכהן כמייסד והשגריר של מצעד החיים במדינות המפרץ. 

האירוע השנתי של מצעד החיים, המתקיים ביום הזיכרון לשואה והגבורה, יתקיים השנה בצל המלחמה באוקראינה. השנה יצעדו נציגים מ-25 מדינות ובראשם שמונה ניצולי שואה המגיעים למצעד, רבים אומרים שזו אולי הפעם האחרונה בה יוכלו לצעוד לאורך 3.2 קילומטר: מאושוויץ-בירקנאו.

המצעד יינעל בטקס המסורתי שיערך על שרידי משרפות אושוויץ-בירקנאו, בראשותם של הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, והזמר הראל סקעת. לפידי זיכרון יודלקו לזכרם של ששת מיליון הנשים, הילדים והגברים היהודיים שנספו.

לקראת המצעד אמר אחמד עובייד אל-מנסורי: "למען עתיד האנושות, אנו חייבים ללמוד מלקחי העבר ולהכיר את הסכנה האורבת ברחבי העולם של שנאה ודעות קדומות. המציאות החדשה במזרח התיכון, אשר תרמה רבות לחברות החמה בין יהודים למוסלמים, מציעה הזדמנות היסטורית עבור כל ילדי אברהם, לעמוד זה לצד זה לזכר קורבנות השואה, וכאות לשיתוף פעולה ושותפות למען העתיד באזור וברחבי העולם". 

איתן ניישלוס הוסיף: "ההזדמנות לבסס את נוכחות 'מצעד החיים' באיחוד האמירויות ובמפרץ, היא לא רק זכות, אלא הזדמנות אמיתית לספר לכמה שיותר אנשים באזור על זוועות השואה – על מנת שיפעלו לקדם מסר של פיוס ושלום לטובת העתיד". 

ד"ר שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים: "בעקבות הסכמי אברהם, בידינו ההזדמנות – ויתרה מכך, החובה – להרחיב את עבודת החינוך על השואה ולהגיע ליותר אנשים ברחבי העולם. אני מברך את איתן ניישלוס, דור שלישי של ניצולת שואה, על הצטרפותו למצעד החיים הבינלאומי, ולקידום המשימה המשותפת שלנו גם בעולם הערבי. הצטרפותה של משלחת רשמית של איחוד האמירויות למצעד, והקמת פעילות חדשה באיחוד האמירויות לקידום זיכרון השואה והחינוך, הם צעדים ראשונים וחשובים".