המוני בית ישראל חוגגים הערב (שבת) את המימונה, חגה של יהדות מרוקו, הנחוג במוצאי שביעי של פסח, באסרו חג. בין החוגגים, ניתן למצוא את חברי הכנסת ששומרים על החג המיוחד כהזדמנות לצילומים לצד המופלטות ולא שכחו את הברכות ברשתות החברתיות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר: "תרבחו ותסעדו: חג מימונה שמח!".

ראש הממשלה נפתלי בנט חגג את המימונה אצל משפחת אזולאי במושב שילת. רה"מ מסר:  "אני רוצה לומר מכאן לכל עם ישראל - העם השלנו הוא הכי חזק בעולם כשאנחנו ביחד, כשאנחנו כולנו ביחד. חג המימונה הוא כבר מזמן לא רק חג של יוצאי מרוקו. במדינה שלנו לא תהיה ישראל ראשונה ולא תהיה ישראל שנייה - תהיה ישראל אחת, של כל עם ישראל ביחד. כל עם ישראל ביחד יחגוג את המימונה וכשעם ישראל ביחד - אנחנו ננצח. אני אוהב את כולכם, חג מימונה שמח - תרבחו ותסעדו".

רה''מ נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד בחגיגת המימונה (צילום: חיים צח לע''מ)
רה''מ נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד בחגיגת המימונה (צילום: חיים צח לע''מ)

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ וחברי סיעת כחול לבן השתתפו הערב בחגיגות המימונה בבית משפחת עמר במושב תלמי יחיאל. שר הביטחון אמר: "זו הזדמנות כשאנחנו סוף סוף חוגגים כולנו יחד להגיד תודה לכל החברים שכאן. במימונה פותחים גם את הבית וגם את הלב, ואני שמח שהיא הפכה לחגיגה של כל העדות בחברה הישראלית יחד.  אנחנו בתקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית, אבל ידענו ימים קשים ועוד נדע ימים קשים ונוכל על כולם. אני מבטיח שנמשיך לשרת את כל חלקי החברה בישראל. זו המשימה שלנו, זו האג׳נדה שלנו, זה מה שבאנו לעשות. חג שמח״.

שר הביטחון בני גנץ בחגיגת המימונה (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון בני גנץ בחגיגת המימונה (צילום: אלעד מלכה)

גם מפלגת העבודה חגגה את המימונה. שרת התחבורה מרב מיכאלי בירכה בפתח האירוע:  ״החג המדהים הזה הוא חג שאף אחד לא ציווה עלינו לקיים אותו, זה חג שבא מלמטה, מבפנים ומהלב, חג של הכנסת אורחים של הארת פנים של חברות ושותפות. אין דבר שיותר מאפיין את ההתחדשות של מפלגת העבודה מאשר החגיגה המשותפת של החג הזה. לפני שנה כשחגגנו כאן, לא ידענו לאן אנחנו הולכות והולכים, והיום אני שמחה להגיד לכן ולכם שהלכנו לדרך טובה וחשובה שבה מפלגת העבודה היא בורג מרכזי וסלע של יציבות בממשלה הזאת. אני מבטיחה לכן ולכם שנעשה הכל כדי להמשיך להיות במקום הזה ולשמור על הממשלה שלנו״.

מפלגת העבודה בחגיגת המימונה (צילום: ללא)
מפלגת העבודה בחגיגת המימונה (צילום: ללא)

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה, ח"כ בנימין נתניהו, הגיע לאירוע המימונה באור עקיבא ומסר: "החג הזה משקף את האחדות של עם ישראל וחוגגים אותו בשמחה. בשנה הזאת לחג הזה יש גם סממן נוסף וזה סממן של תקווה, הרבה תקווה. אני פוגש הרבה אזרחים מלאים תקווה וחיוך שמקווים ומאמינים שנחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון, למסלול הבטוח, למסלול שיבטיח ביטחון ושגשוג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. בעזרת השם ובעזרתכם אנחנו נשיג את זה במהרה בימינו. תרבחו ותסעדו". 

ח''כ בנמין נתניהו באירוע מימונה באור עקיבא, 2022 (צילום: דוברות הליכוד)
ח''כ בנמין נתניהו באירוע מימונה באור עקיבא, 2022 (צילום: דוברות הליכוד)


שר החקלאות, עודד פורר מסר בחשבון הטוויטר שלו: "תרבחו ותסעדו".

חברת הכנסת מירי רגב כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "תרבחו ותסעדו. פתחתי את סבב המימונה אצל יהודה ודניאלה מזרחי, ממשיכה מפה לסבב מימונות, תמשיכו לעקוב".

גם חבר הכנסת אופיר אקוניס פתח את סבב המימונות בביתם של הזוג מזרחי בתל אביב. בהמשך, יגיע ח"כ אקוניס לחגיגות המימונה בלוד, רחובות וראשון לציון.

ח''כ אופיר אקוניס בחגיגות המימונה (צילום: דוברות ח״כ אופיר אקוניס)
ח''כ אופיר אקוניס בחגיגות המימונה (צילום: דוברות ח״כ אופיר אקוניס)

חבר הכנסת דודי אמסלם צייץ: "שיהיה לכולנו חג מימונה שמח".