איגוד הדייגים בישראל קיים היום (שלישי) מחאה ימית מול אסדת הגז, במחאה על האיסורים לדיג עליהם חתם שר החקלאות הקודם אורי אריאל, אשר לדבריו צמצמו משמעותית את הדייג בישראל ומנעו פרנסה מאלף משפחות. 

כזכור, לפני כשבוע מחו הדייגים מול משרד החקלאות בבית דגן. במהלך המחאה חסמו הדייגים את הכניסה למשרד בארגזי דגים והניפו שלטים. 

האיגוד אשר מייצג אלף משפחות דייגים יצא במחאה כנגד המדיניות האכזרית ודורסנית של משרד החקלאות שמתבטאת ב"רפורמה" לחיסול הדיג הימי בישראל. 

באיגוד הדייגים טוענים כי "הרפורמה המדוברת היא רק הגבלות מחמירות ואיסורים לא מבוססים על מחקר או מידע, אשר צמצמו משמעותית את הדיג, פגעו בענף ובאלפי משפחות שמתפרנסות מהדיג. במקום שהמדינה תתמוך בדיג המקומי ותכונן מדיניות ותוכנית לפיתוח הענף, היא דורסת את הדייגים ומגבירה את הייבוא ממצרים, סניגאל ועזה ומעוד מדינות על חשבון הדיג המקומי, הורידו את המכס על ייבוא דגים, ואין תקציב שיפוי לדייגים". 

גיל ססובר, יו"ר איגוד הדייגים, מסר: "נסלים את המאבק עד ששר החקלאות הנוכחי ישב איתנו לדיון מעמיק בו נצביע על אי הדיוקים המטעים אשר קיבלו אנשי משרדו מגורמים בעלי עניין שכל רצונם היה לחסל את פרנסתינו".