ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה: השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, התראיינה היום (רביעי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM וסיפרה על המיזמים שאמורים לסייע לשורדי השואה בארץ, כאשר רבים מהם נמצאים במצב כלכלי וסוציו־אקונומי קשה.

השרה כהן אמרה בפתח הריאיון כי "יש לנו 160 אלף שורדים ושורדות כאשר אפשר לחלק אותם ל־3 קבוצות. השליש הראשון זו קבוצה שמקבלת קצבה חודשית שנעה בין 6,000 ל־11,000 שקלים. השליש השני, הקבוצה שעלתה אחרי שנת 1953, הם מקבלים סיוע רק פעם אחת בשנה בגובה של 4,000 שקלים - שם יש לנו את הבעיה הגדולה וכיוונו את כל הכלים שיש לנו. בשליש האחרון יש לנו שורדים ושורדות שיצאו ממדינות המערב ואיראן". 

השרה מירב כהן  (צילום: דוברות הלשכה)
השרה מירב כהן (צילום: דוברות הלשכה)

"הסטטיסטיקה אכזרית, מדי יום אנחנו נפרדים בממוצע מ־40 שורדים ושורדות וזה אומר שאין לנו הרבה זמן כדי לשפר את התנאים שהם מזדקנים. מבחינתי המטרה מספר אחת זה למגר את העוני בקרב קבוצת השורדים", הוסיפה השרה לשוויון חברתי, "בסך הכל הצלחנו להגדיל לקבוצה במצוקה את ההכנסה השנית ב-13,000 שקלים. זה לא מספיק וצריך להמשיך עם זה".

עם זאת, הכסף לא תמיד פותר הכל, יש בדידות ויש אנשים שלא מצליחים להתמודד עם הבירוקרטיה הרבה", אמרה השרה כהן, "לשם כך אנחנו מפעילים תוכנית של 7,000 מתנדבים שבה אנו מלווים ומכשירים אותם, ומדי שבוע הם מבקרים בבתים של השורדים והשורדות". 

לסיכום, ביקשה להבהיר השרה כי "בתקציב הקרוב אלחם כדי להמשיך את המגמה ולהגדיל את הסכום עבור השורדים העניים. אגב, גם קשיש שאיננו ניצול שואה אך הוא עני, צריך לטפל בו. החלום שלי הוא שלא יהיה אף עני במדינה ולשם אני חותרת".