מזה שלוש שנים שמצעד החיים לא התקיים בעקבות התפרצות הקורונה ברחבי העולם. היום (חמישי) המצעד יצא לדרך במחנה הריכוז אושוויץ הסמוך לעיירה אושוויינצ'ים שבפולין, וימנה כאלפיים משתתפים מ־10 מדינות שונות. גיא פלג וניסים משעל שוחחו על כך בתוכניתם ב־103fm עם ברוך אדלר, סגן יו"ר מצעד החיים ובן לניצולת שואה, אשר שיתף בתחושות לקראת הצעידה לזיכרון הזוועות שהתרחשו במהלך השלטון הנאצי.

בפתח דבריו אמר: "צועדים עמנו ניצולי שואה שמטבע הדברים פוחתים. כתוצאה מכך, אנחנו בהחלט רואים מיוחדות במצעד הזה. זה המאבק שלנו, למנוע שכחה, להילחם נגד ההשכחה, נגד כל אלו שפועלים כדי להשכיח את השואה ואת המאבק שחייב להיעשות לזיכרון השואה". 

בעקבות מלחמת רוסיה־אוקראינה יתקיים המצעד השנה במתכונת מצומצמת, על כך אמר אדלר: "משתתפים מהרבה מדינות, שבדרך כלל אנחנו מארגנים את המשלחות, לא יכלו להגיע במיוחד בגלל החשש מהמלחמה באוקראינה". עוד אמר כי "לפני כמה חודשים חשבנו שהבעיה שלנו ממשיכה להיות הקורונה אבל פתאום הגיעה המלחמה וטרפה קלפים רבים. ממדינות מצפון אמריקה ואחרות התחילו לבטל את השתתפותן אבל זכינו בהשתתפות מסיבית מאנגליה, בלגיה ועוד מספר מדינות אירופאיות". 



אלדר סיפר כי "מצטרפים לצועדים מאות צועדים ממדינות שכנות, מצ'כיה, אוסטריה וגרמניה, מה שמחזיר את המספר למספר מכובד ביותר של כ־2,000 משתתפים. אנחנו יכולים לומר שאנחנו רואים בזה כבוד גדול למטרה שלנו, למטרה של זיכרון השואה".

בסיום דבריו, שיתף אדלר ואמר: "אני חייב להודות שאנחנו לפני חודשים כבר הזמנו את השר נחמן שי, שלפני גם שבועות נאמר לנו על ידי אנשיו שלא יוכל השנה להשתתף. אני אישית לא הייתי בין אלו שקיבלו את ההודעה אז אני לא יכול להגיד במדויק אבל אם אני לא טועה מדובר בלוח צפוף בעיסוקים אחרים חשובים. אני חייב לומר ששני חברי כנסת משתתפים, ח"כ מופיד מרעי וח"כ יסמין פרידמן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm