לאחר פגרת הקורונה בת השנתיים נערך היום (חמישי) הטקס המרגש לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. הטקס החל בהדלקת אש לפיד הזיכרון שאותו השיאו שני ניצולות שואה ששרדו את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ, וברגן בלזן, יהודית הרשקוביץ בת 93 מהונגריה, וטובה רינגר בת 98 מפולין.

אליהם הצטרפה ניצולת השואה שילה קנייבסקי בת 85, מחארקוב באוקראינה, שביתה הופגז ותחת אש כבדה והפגזות, במבצע מורכב ומסובך וללא לאות חולצה ע"י חברי המשלחת ההומניטרית של העמותה באוקראינה ולפני 48 שעות נחתה בנתב"ג והגיעה אל קריית החסד של העמותה בחיפה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" אמר לקראת תום הטקס: "כולי התרגשות אדירה לראות את ניצולת השואה שחילצנו במו ידינו לפני מספר שבועות באוקראינה, כולי מאושר לראות אותה כאן אצלנו היום נושאת את משואת הזיכרון לזכר ששת המיליונים. זהו הזמן וזהו גם הרגע להצדיע לניצולי השואה, שורדי השואה, בואו לכבד את זכרם של הנספים, ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו".

טקס יום השואה בעמותת יד עזר לחבר (צילום:  יוסף הירש)
טקס יום השואה בעמותת יד עזר לחבר (צילום: יוסף הירש)

הטקס נערך במעמד שרים, חברי כנסת, חברי מועצת העיר, אישי ציבור, ניצולי שואה, שגרירים, חיילים, תלמידים ועוד. במהלך הטקס הוענקו פרס מגן צדק חברתי על תרומתם לקהילה, לדודו בזק, דובר מכבי חיפה, ולניצול השואה, מר זכריה דרוקר, על הבניה וההתיישבות הארץ בארץ ישראל.

בתום הטקס הקהל הוזמן לביקור וסיור במוזיאון השואה של העמותה הנמצא במתחם העמותה בו הושקה לאחרונה בתערוכת הקבע של המוזיאון במסגרת המיזם הקהילתי החדש  "Live Forever" ההולוגרמה החדשה של ניצולת השואה מהונגריה, בת 93, הגב' יהודית הרשקוביץ, המתגוררת כיום ב"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה ששרדה בגבורה אמיצה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ.