קובי רבינסקי, תושב בני ברק, התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לאנדרטה שתושבי המקום מעוניינים להקים לזכרו של רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל שנרצח בפיגוע בבני ברק לפני חודש.

"אני מתגורר בדיוק מעל איפה שנרצח השוטר אמיר ח'ורי. זה קרה מול העיניים של אשתי שהחזיקה את הילד הקטן שלנו", אמר רבינסקי, "בעצם, הגעתו של ח'ורי הצילה את חייה, כי אשתי יצאה לחלון לשמוע מה הפיצוצים האלו שהיו בחוץ והעיניים שלה ושל המחבל נפגשו. הוא כיוון את הנשק אליה והספיק אפילו לירות. באותה שנייה ממש הגיעו צמד השוטרים על האופנוע והוא הסיט את האש ממנה לכיוון השוטרים, ובכדור הראשון הוא פשוט ירה באמיר חורי ורצח אותו". 

"אנחנו התאגדנו מספר שכנים וניגשנו ללשכת ראש עיריית בני ברק וביקשנו בקשה אישית עבור ח'ורי ז"ל", הוסיף, "הבן אדם הזה הציל חיים, לא רק את שלנו, אלא מנע פיגוע המוני. המקום הזה נמצא ממש סמוך לרחוב ז'בוטינסקי, אם הוא היה ממשיך עוד קצת, זה היה יכול להיות פיגוע שהיה מסתיים אחרת לגמרי. ביקשנו להיות שותפים בהקמת האנדרטה לזכרו ולקחת על עצמנו את הקמתה. פתחנו בקמפיין מימון המונים שיצא לרשתות בימים האחרונים, בתקווה שעם ישראל יעזור לנו לממן את האנדרטה לזכרו של אמיר, באמת מגיע לו ולמשפחתו". 

לאחר מכן ציין רבינסקי כי "פגשתי את שני החברה של אמיר, דיברתי בטלפון עם אבא שלו, הם מאוד התרגשו וביקשו גם לסייע לנו בעניין הזה. אנחנו רוצים לעשות משהו כאן ועכשיו לזכרו. המקום הזה הוא פשוט אבן שואבת, ויותר מזה, פנה אליי לפני כמה ימים תושב האזור שמתעסק עם אומנות, ואמר שהוא הכין נר נשמה בגודל של מטר והוא רוצה גם כן לשים את זה באנדרטה".

"אני רוצה ללכת לאדריכל מיצוי, לשנות שם את כל האזור, לעשות תאורה וצמחייה יפה. לאנדרטה עצמה, אין לנו רעיון, אבל זה משהו שאמור להיות על ידי האדריכל, ודבר כזה דורש 300 אלף ש"ח, ולשם כך אנחנו שואפים", אמר בסוף דבריו.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM