שרת הפנים איילת שקד הגיעה הבוקר (רביעי) לחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, ועוררה את זעמם של המשפחות השכולות במקום. במהלך דבריה התפרץ אריק חנן, אח שכול, וקרא לעברה: "לכי הביתה גועל נפש, תתביישי לך". שקד השיבה: "זה בסדר, המשפחות השכולות הן קדושות ואפשר גם להביע כאב".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אריק חנן סיפר לאחר האירוע: "מה שעשתה היום איילת שקד שהגיעה לשאת את הנאום שלה בבית העלמין זו יריקה בפרצוף של משפחות השכול. לא יעלה על הדעת שהם יחתמו על הטבות למשפחות של מחבלים, ויבואו לנאום בבתי העלמין ביום הזיכרון. צריך לעשות לזה סוף - מי שתומך במחבלים אין לו מקום בממשלת ישראל". לדבריו, הנושא היה מתוכנן וגם הייתה בקשה מהם לא להגיע לבתי העלמין ביום הזה. 

בטקס נכח גם תא"ל גברעם גלילי המ"פ של דרור חנן ז"ל, אחיו של אריק שהביע את המחאה, ואמר לו שהוא אולי צודק במחאתו אך זה לא היה ראוי להביע אותה ככה. אריק השיב כי הוא מתנצל אך מדובר במחאה שמגיעה מדם לבו.

השרה איילת שקד וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: אלון חכמון)
השרה איילת שקד וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: אלון חכמון)

בנוסף לכך, בשל האבטחה הכבדה הורים שכולים נאלצו להחנות את רכבם מחוץ לתחומי בית העלמין, ומחו על זאת. "בפעם הראשונה מזה שנים ניתנה החלטה הזויה שמשפחות השכול ישאירו את הרכבים בשטחי הכורכר", ציינו.

"החלקה הצבאית בבית העלמין שייכת למשפחות בלבד והחנייה נועדה עבורם ולא לשום גורם אחר, כל מתחם אחר יכול לשמש לצרכי ביטחון. הורים בגילנו לא אמורים לצעוד ברגל וגם לא לטפס על שאטלים. באנו להתייחד עם זכר יקירינו, כל יום זיכרון עבורנו הוא יום בלתי נשכח, זה היום שלנו. לא יכול להיות שיהיה גורם כלשהו שיעיב לנו על הזיכרון", כך מחו הורים שכולים.

הורה שקול הוסיף: "שקלתי ללכת הביתה ולמחות אחר כך בכלי התקשורת, אבל החלטתי שהבן שלי חשוב יותר ולכן נשארתי, אבל זו החלטה חסרת התחשבות".

כזכור, בתחילת השבוע הביעו משפחות שכולות במודעה שפרסמו זעם על הממשלה המכהנת, וקראו לחברים בה לא להגיע לטקסים. אחד מהם שגם חתום על המודעה, בועז קוקיא, אביו של הלוחם רון קוקיא ז"ל שנפל ב־2017, התראיין אתמול ברדיו 103FM והתייחס לדברים. "אנחנו ממשיכים להיאבק, בהחלט לא רוצים חיבוק מהממשלה הזאת שחברה לתומכי טרור. אנחנו לא רוצים את החיבוק שלהם ולא רוצים שיבואו לאירועים שלנו", תקף האב השכול.

לצד זאת, שרי הממשלה הודיעו כי גם השנה טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין בנוכחותם של נציגיה. שקד הגיבה על הביקורת מוקדם יותר השבוע ואמרה: "משפחות שכולות הן קודם כל קדושות, וכל ביקורת שלהן צריכה להישמע ולהתקבל באהבה. יש הרבה משפחות שכולות, אני בקשר עם משפחות שהכרתי גם דרך העבודה ודרך השירות הצבאי שלי ושל בעלי. בערב יום הזיכרון אהיה עם משפחה איטקיס שאיבדה שני בנים. אני אהיה איתם ואחבק אותם. למשפחות שכולות מותר להגיד את תחושתן ואת מה שהן רוצות".