המפכ"ל הורה לבדוק את התנהלות השוטרים בהלוויית העיתונאית

המפכ"ל קובי שבתאי הורה היום (שבת) על בדיקת התנהלות השוטרים בהלוויית כתבת אל ג'זירה בירושלים, זאת ברקע הגינויים הרבים שנשמעו ברחבי העולם לאופן הפעילות המשטרתית במקום. מסקנות התחקיר יוצגו בימים הקרובים.

לכתבה המלאה

מסע ההלוויה של הכתבת שירין עבו עאקלה (צילום:  REUTERS/Ammar Awad)
מסע ההלוויה של הכתבת שירין עבו עאקלה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

המתיחות בירושלים נמשכת: חמאס קרא להמונים להגיע לאל-אקצא ביום הנכבה

דובר חמאס חאזם קאסם קרא היום (שבת) להמוני פלסטינים להגיע מחר למסגד אל אקצא, כתגובה לקריאות של ארגונים יהודים להגיע להר הבית לרגל "פסח שני". דובר החמאס אמר כי "הקריאה ליהודים להסתער על הר הבית, יחד עם אישור הרשויות לכך, ביום השנה לנכבה, היא הסלמה מסוכנת ופרובוקציה נגד רגשות עמנו ואומתנו אשר תוביל להתנגשות".

לכתבה המלאה

הר הבית (צילום: רויטרס)
הר הבית (צילום: רויטרס)

טרגדיה: נקבע מותו של לוחם הימ"מ שנפצע במהלך חילופי האש בג'נין

נקבע מותו של לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל, בן ה-47 ואב לשישה, שנפצע באורח קשה במהלך קרב עם מחבלים חמושים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין אתמול (שישי). במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, נפצע רס"ב רז ז"ל באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

לכתבה המלאה

במשטרה בוחנים: פתיחת חקירות פליליות נגד ח"כים שתועדו בתקריות אלימות כלפי שוטרים

מפכ"ל המשטרה וראש אגף חקירות ומודיעין הודיעו אתמול (שישי) צפויים לבקש את פתיחתה של חקירה פלילת נגד חברי כנסת שתועדו בתקריות אלימות בימים האחרונים כלפי שוטרים. לשם כן, אגף החקירות והמודיעין פנה למחוזות המשטרה בהם התרחשו התקריות בכדי שאלו יעבירו את כל החומרים, העדויות והתיעוד מהתקריות לאגף החקירות והמודיעין, במטרה לגבש חוות דעת שתוצג לפרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה בכדי לבחון פתיחה של חקירה פלילית נגד חברי הכנסת. 

לכתבה המלאה

חברי הכנסת עופר כסיף ואחמד טיבי בשיח' ג'ראח בירושלים (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
חברי הכנסת עופר כסיף ואחמד טיבי בשיח' ג'ראח בירושלים (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

דיווח סורי: בוצעה תקיפה אווירית באזור בו שוכנות מיליציות איראניות

משרד ההגנה הסורי טען הערב (שישי) כי מספר טילים נורו לעבר מספר מטרות באיזור העיר מיסיאף ומחוז חמה. לדבריהם כי חמישה נהרגו בתקיפה ושבעה נפצעו, כמו כן נגרם נזק לרכוש. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי כמות רבה של טילים נורו לעבר המטרה, חלקן פגעו באדמות חקלאיות וגרמו לנזק.

לכתבה המלאה

תיעוד תקיפה בשמי סוריה (צילום: סוכנות סאנא הסורית)

שליט אבו דאבי נבחר לנשיא החדש של איחוד האמירויות

המועצה הפדרלית העליונה של איחוד האמירויות הערביות בחרה בשליט אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן לנשיא החדש של איחוד האמירויות, כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות הממלכתית. דבר המינוי מתפרסם כיממה לאחר מות אחיו, השייח' חליפה בן זאיד בגיל 73. בשנים האחרונות, מוחמד בן זאיד תואר לא פעם כשליט דה פקטו של איחוד האמירויות, זאת בשל המצב הרפואי הבעייתי של אחיו בשנים האחרונות.

לכתבה המלאה 

מוחמד בן זאיד (צילום: רויטרס)
מוחמד בן זאיד (צילום: רויטרס)

מומחים אמריקאים: רוסיה צפויה לסגת מחרקוב, זהו היעד הצבאי הבא

המכון לחקר המלחמה (ISW) המפרסם דוחות יומיים העוסקים בפלישה הרוסית לאוקראינה, פרסם היום (שבת) דוח, בו נכתב כי הצבא הרוסי נדחק מהעיר חרקוב שבצפון מזרח המדינה. המומחים מהמכון האמריקאי ציינו עוד כי "סביר להניח" שהצבא הרוסי צפוי לסגת מהאזור, כאשר פוטין ימקד את המאמצים בדרום אוקראינה. 

לכתבה המלאה

נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)

הקרמלין: פוטין אמר לנשיא פינלנד כי "נטישת הנייטרליות תהיה טעות"

"אין לנו כוונות עוינות כלפי פינלנד ושוודיה", כך אמר היום (שבת) סגן שר החוץ הרוסי. סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה את הבכיר, שאמר עוד כי "התגובה להצטרפות השתיים לברית נאט"ו תלויה באופן בו נאט"ו תתפרס בשטחן". לדבריו, במידה והברית הצבאית תפרוס כוחות גרעיניים קרוב יותר לגבולות רוסיה - מוסקבה תנקוט בצעדי תגובה נאותים.

לכתבה המלאה

אימון של צבא פינלנד (צילום: Lehtikuva/Lauri Heino via REUTERS)
אימון של צבא פינלנד (צילום: Lehtikuva/Lauri Heino via REUTERS)

הדיפלומט וחבר הכנסת לשעבר אורי סביר הלך לעולמו בגיל 69

חבר הכנסת לשעבר ומייסד מרכז פרס לשלום אורי סביר הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 69. סביר, מאדריכלי הסכם אוסלו, היה דיפלומט, פובליציסט, ופוליטיקאי ישראלי שכיהן בכנסת ה-15. הוא היה נשוי לעליזה, ששימשה כסמנכ"ל ומנהלת מחלקת חינוך לשלום ולתרבות במרכז פרס לשלום, ואב לסופרת מיה סביר.

לכתבה המלאה

אורי סביר (צילום: ניר לנדאו, וואלה!)
אורי סביר (צילום: ניר לנדאו, וואלה!)

סוכל ניסיון פיגוע: חשוד נעצר בשרון כשברשותו סכין ומכתב המציין את כוונותיו

המשטרה עצרה אמש (שישי) סמוך לצור יצחק שבשרון, תושב טול כרם בן 19, שעל פי החשד נכנס לישראל ללא אישור כשברשותו סכין, אבן ומכתב המציין את כוונתו לבצע פיגוע בשטחי ישראל. החשוד נעצר והועבר לחקירה.

לכתבה המלאה

החשוד שנתפס בשרון (צילום: דוברות המשטרה)
החשוד שנתפס בשרון (צילום: דוברות המשטרה)

רצח בצפון: צעיר בן 22 נורה למוות בעכו

צעיר בן 22, המוכר למשטרה בתחום הסמים, נורה היום (שישי) למוות מטווח קצר מתחת לביתו ברחוב האשל בעכו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

לכתבה המלאה

זירת האירוע בעכו (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בעכו (צילום: דוברות המשטרה)