בהלת אבעבועות הקוף: חולה ראשון בישראל אובחן בביה"ח איכילוב

מקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל התגלה אמש (שישי) בבית החולים איכילוב בתל אביב. החולה הוא גבר בשנות ה-30 לחייו שחזר מטיול במערב אירופה. כעת הוא מאושפז בבידוד במצב קל. בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי יזם הערב פגישת חירום על רקע העלייה במספר המקרים של המחלה רחבי העולם. זאת, לאחר שהתגלו חולים בבריטניה, שבדיה, ספרד, פורטוגל ומדינות נוספות.

לכתבה המלאה

דיווח בסוריה: שלושה נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק

סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה הבוקר (שבת) כי שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה שיוחסה לישראל בשעות הלילה בדרום דמשק ואף נגרם נזק רב. גורם צבאי צוטט בסוכנות ואמר כי התקיפה החלה בסביבות השעה 23:00, במהלכה נעשה שימוש בטילים קרקע-קרקע מכיוון רמת הגולן, למוקדים בדמשק, אך מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרביתם. 

לכתבה המלאה

ירי בוצע לעבר כוח צה"ל בג'נין; דיווח על הרוג פלסטיני

צה"ל הודיע הבוקר (שבת) כי במהלך פעילות יזומה של הכוחות סמוך לכפר דאן שבחטיבה המרחבית מנשה, מספר חשודים זרקו בקבוקי תבערה ומטען וירו מרכב חולף לעבר הכוח. בתגובה, הלוחמים ירו לעבר החשודים וזוהו פגיעות, ללא נפגעים לכוחותינו. במקביל, בשעות הבוקר משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי חשוד בן 17, אמג'ד פאיד, נהרג במהלך עימותים.

לכתבה המלאה

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

חשודים הציתו מוסך בחורה; נער כבן 12 נפצע באורח קשה

נער בן 12 נפצע היום (שבת) באורח קשה בשריפה שהציתו כמה חשודים במוסך בחורה שבנגב. צוות מד"א שהגיע למקום, העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מכוויות. המשטרה הגיעה לזירה ופתחה בחקירה.

לכתבה המלאה

תקיפת הצוות הרפואי בהדסה: שלושה חשודים נוספים הסגירו עצמם - ונעצרו

שלושה תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו היום (שבת) לאחר שהסגירו עצמם לידי חוקרי המשטרה, במסגרת חקירת אירוע התקיפה האלימה של הצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. ובתום חקירתם הם נכלאו ויובאו מחר בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

לכתבה המלאה

אירוע האלימות בבית החולים הדסה (צילום: דוברות הדסה)
אירוע האלימות בבית החולים הדסה (צילום: דוברות הדסה)

תושב נתניה נעצר בנתב"ג עם יותר מעשרה ליטר של חומר החשוד כסם אונס

תושב נתניה בשנות ה-20 לחייו נעצר אמש (שישי) בנתב"ג כשברשותו עשרה ליטר של חומר החשוד כסם אונס, שניסה להבריח לארץ בכבודתו. המעצר התבצעה על ידי ימ"ר מרכז ובשיתוף פעולה עם יחידת הבילוש 747 של מרחב נתב"ג.

לכתבה המלאה

הבקבוקים שנתפסו וחשודים כסם אונס (צילום: דוברות המשטרה)
הבקבוקים שנתפסו וחשודים כסם אונס (צילום: דוברות המשטרה)

על רקע הניסויים של קוריאה הצפונית: ביידן במסר לקים ג'ונג און

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הצהיר היום (שבת) כי הוא מוכן להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, "אם הוא יהיה רציני". דבריו של ביידן נאמרו בתום מפגש שקיים בדרום קוריאה עם נשיאה, יון סוק-יאול בסיאול. בנוסף, ביידן חשף בפגישה כי ארצות הברית הציעה חיסון לצפון קוריאה ולסין, אך אלו לא הגיבו לכך. 

לכתבה המלאה

צבא רוסיה הודיע: הושמד משלוח נשק מערבי לאוקראינה באמצעות טיל שיוט

 צבא רוסיה הודיע היום (שבת) כי השמיד משלוח נשק מערבי גדול באזור ז'יטומיר שבאוקראינה, באמצעות טילי שיוט ימיים, כך על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס. קודם לכן, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הצליח להשתלט על מפעל הפלדה אזובסטל שבמריופול. מדובר ב"מעוז האחרון" בעיר הנצורה שטרם נכבש עד כה. 

לכתבה המלאה