הצעת החוק "ממדים ללימודים" תעלה מחר להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, חרף התנגדות חברי האופוזיציה. הצעת החוק קובעת כי לוחמים, חיילים בודדים וחיילים ממעמד סוציואקונומי נמוך יהיו זכאים למלגת לימודים אקדמיים לאחר השחרור בגובה 66% מעלות שכר הלימוד. יו"ר ההתאחדות הסטודנטים אלחנן פלהיימר שוחח על כך היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, וביקש להציג את מחאתם ודרישתם על הסטודנטים לשלב אותם במשא ומתן על גיבוש החוק. 

בפתח דבריו אמר: "המצב שנוצר, תיאורטית, זה שהציבור הענק הזה שזקוק לכסף - לא יקבל אותו. יש סטודנטים שבעקבות כך לא יכלו להמשיך את הלימודים או לשלם את שכר הדירה שלהם. יש השלכות לחוק הזה, מדובר בסכומים גבוהים מאוד, שהסטודנטים בנו עליהם. ייתכן והם יאבדו את הכל, ולמה? רק בגלל פוליטיקה קטנה, זה מצב אבסורדי". 

לדבריו, חברי ההתאחדות פנו לקואליציה ולאופוזיציה על מנת שיגובש מתווה שיהיה מוסכם על כולם. "מסבירים שמדובר כאן בדיני נפשות, מבקשים שיגיעו למתווה מוסכם ולא יעשו פוליטיקה על הגב שלנו. אני מבין שבסוף שני הצדדים מתבצרים בעמדתם על חשבון הסטודנטים והסטודנטיות", קבע. "אנחנו רוצים שהם ירדו מהעצים שלהם, זה הפתרון הכי טוב שעולה על דעתנו ברגע הזה", הוסיף. 



בהמשך, אמר: "קראנו לצאת למחאה ברחבת הכנסת, יגיעו סטודנטים מכל המוסדות האקדמיים במדינת ישראל. אנו עושים את מירב המאמצים כדי שהדבר הזה יקרה. צריך להסביר בצורה הכי ברורה שהחוק הזה חייב לעבור. הצענו מתווה שמחר יעלה באופן מוסכם מלגה של 80%-85%. לא 66% ולא 100% - באמצע, כדי ששני הצדדים יוכלו לרדת מהעץ. מקווים שיהיו לנו בשורות טובות בשעות הקרובות".

בסיכום דבריו אמר פלהיימר: "בסוף יש כאן שני צדדים שכל אחד לוקח את זה למקום שלו. אני לא יודע מה נתניהו חושב ומה יתר החברים חושבים. מה שאנחנו אומרים בסוף זה ששני הצדדים צריכים לבוא ולהסתדר. מה שחשוב לי זה שהסטודנטים והסטודנטיות, שהלוחמים והלוחמות, יקבלו את הכסף - ושני הצדדים, שיתפרשו".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm