בשורה לכבדי השמיעה: מעתה הם יוכלו להיכנס לים או לבריכה עם מכשיר השמיעה ולשמור על קשר עם הסביבה והמציל, ובכך לא לסכן את חייהם. האפשרות הזו נחשפה בשבוע שעבר, כשרשת שטיינר מכשירי שמיעה מקבוצת סונובה ישראל בע"מ השיקה מוצרים חדשים עבור כבדי השמיעה מבית PHONAK, ובהם מכשיר שמיעה המאפשר לראשונה חסינות בפני מים. המכשיר יאפשר לאנשים עם לקות שמיעה לשמוע גם בזמן מקלחת, שחייה, הליכה בגשם או במהלך פעילות גופנית הגורמת להזעה יתרה.

"עד היום אנשים עם לקות שמיעה נאלצים להוריד את המכשיר בזמן פעולות הכוללות מגע אינטנסיבי עם מים, מה שפוגע מאוד באיכות חייהם ובמצבים מסוימים אף מסכן את חייהם – כמו לדוגמה בעת רחצה בים, כאשר לא ניתן לשמוע את המציל", מסביר מנכ"ל סונובה ישראל אריק שטיינר. "מעתה הם יוכלו לשמוע בכל מקום ובכל מצב, ולכן מדובר במכשיר שמשנה חיים".

מכשיר השמיעה מסדרת Audeo Life Phonak הוא רמקול בתעלת האוזן, המאופיין ברמת אטימות גבוהה במיוחד ובעמידות גבוהה מאוד למים. המכשיר מאפשר לעסוק בפעילויות שונות ללא חשש מנזק למכשיר, ובעל עמידות גבוהה בפני לחות, מים, אבק וזיעה. המכשיר מגיע עם אפשרות לבחור מבין מגוון של חמישה רסיברים (רמקולים), המגדירים תחומי הגברה שונים – מליקוי שמיעה קל עד חמור־עמוק.

זאת ועוד: המכשיר יכול להתחבר דרך פרוטוקול Bluetooth למכשירי טלפון ולטלוויזיות חכמות, ובכך לאפשר שיחות טלפון המוזרמות לשתי האוזניים, השמעת מדיה ומוזיקה, חיבור לאפליקציה וגם תמיכה מרחוק באמצעותה. המכשיר מאובזר בסוללת ליתיום־יון נטענת, כששלוש שעות הטענה מספיקות ליום שלם, והוא גם נכבה ונדלק אוטומטית עם הכנסתו והוצאתו מהמטען.