הערב (רביעי) ישודר בתוכנית "המקור" בערוץ 13 תחקיר שבמסגרתו התייצבו מול המצלמות שבעה מנהלי מחלקות מבית חולים "העמק" בעפולה ותיארו כיצד מתקיימת אפליה שיטתית שעלתה עד כה בחיי אדם רבים. מגיש תוכנית התחקירים רביב דרוקר, שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, והביא פרטים נוספים אודות התחקיר. 

בפתח דבריו סיפר: "כשפנינו אליהם היינו מאוד סקפטיים ואמרנו 'בסדר, הם דיברו איתנו בשיחות רקע, אבל הם לעולם לא יעזו לעשות יותר מזה'. הם אמרו שיתראיינו וידברו על הכללית, על אלו שמשלמים להם את הצ'ק", לדבריו, ללא קבלת אישור מודבר משרד הבריאות. 

"אמרנו 'טוב, בסדר אם רק תדברו אנחנו לא יודעים האם זה מחזיק טלוויזיה כי אנחנו צריכים לראות את זה'", המשיך דרוקר לספר, "אמרו שיראו לנו את העגלה עם הפג בן היום שיצא מחדר ניתוח וצריך להגיע לפגיה, והוא עובר במקום פתוח בגשם, בקור, ברוח, כשהוא בן שבע שעות. אמרו לנו שיראו לנו את חדרי הניתוח כשמוציאים מישהו מחדר ניתוח בגלל שמישהו אחר צריך ניתוח דחוף אחרי שהוא המתין לניתוח הזה שנתיים". 

דרוקר הסביר כי מדובר בתופעה כלל ארצית: "זה באמת מצב שלא קיים רק בעפולה, אלא בהרבה בתי חולים. היו מכירים בהם נאמר לנו שאם קורה לך זה או זה אז אל תבוא לעפולה. מישהו מהם אמר שאם המחסום של בית החולים פוגע לך בראש יפנו אותך לרמב"ם כי אין מה לעשות איתך בעמק. הם גם הסכימו להתעמת עם מנכ"לית הכללית שהיא דמות חזקה מאוד בתחום הבריאות, אני לא רוצה להגיד כמו שר הבריאות, אבל לא הרבה פחות. רק שהיא כמובן הרבה פחות ידועה. הכללית הבטיחו הרבה מאוד דברים לבית החולים הזה, אבל לא עמדו בהבטחות".

בהמשך השיחה, התייחס למשבר הפוליטי ואמר: "אני עכשיו נמצא בכנסת ומנהל את השיחה הזו עם כולם. אף אחד לא מודע כרגע לאיזה משהו שמביא לבחירות, אבל כולם שומעים שמדברים שאולי. אז אולי גדעון ילך עם ביבי? אולי אורבך יוציא את התקע מהשקע? אולי רע"ם לא תעמוד בלחצים". 

דרוקר סיכם: "אנחנו לא יודעים מה יהיה, אבל אין ספק שעצם העובדה שכל יום קורה משהו זה ממש לא עובד לטובת הממשלה הזו. הפוליטיקאים הפרנואידים אומרים שאם כולם מדברים על זה אז כנראה שזה נכון, ובואו נערך לזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm