עמותת מרכז אלה, שמסייעת בהתמודדות עם אובדן ושכול, חנכה לאחרונה מכון טיפולי בכפר כנא למגזר הערבי. העמותה, שמספקת כבר יותר מארבעה עשורים תמיכה נפשית מקצועית לכלל האוכלוסייה, תעניק טיפול ייחודי לחברה הערבית תוך כדי התחשבות במאפיינים הייחודיים של האוכלוסייה.

השירות כולל טיפול רגשי ומתן ייעוץ והדרכה להורים, למשפחות ולצוותים. מערך המטפלים מגוון, והוא כולל פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, פסיכותרפיסטים, מטפלים באומנות, בדרמה, במוזיקה ובפוטותרפיה ועוד – כולם דוברי ערבית.

עוד נמסר כי הניסיון הטיפולי של מרכז אלה הוכיח כי הנכונות בחברה הערבית לקבלת טיפול רגשי ונפשי הולכת וגוברת. החברה הערבית סובלת בשנים האחרונות מגל פשיעה קטלני, כמו גם ממגיפת הקורונה, שפגעה בעיקר בקהילות המוחלשות והגבירה עוד יותר את הרצון להיעזר בשירותי התמיכה הנפשית לטובת רווחת הפרט והחברה.

לאחר פתיחת המרכז החדש בכפר כנא אמרו בעמותה: "אנו דואגים להתאים לכל מטופל ומטופלת את שיטת הטיפול ואת המטפל המתאים ביותר, ולהנגיש את הטיפול גם למטופלים המתגוררים במקומות מרוחקים, ללא תחבורה ציבורית. בנוסף לתמיכה פרטנית, המכון הטיפולי מציע סדנאות וקבוצות תמיכה לארגונים, למקומות עבודה ולמשפחות, בתחומים של חוסן נפשי, התמודדות עם אובדן וליווי לאחר משברים".

עוד הדגישו בעמותה: "ניסיוננו מראה כי הליווי הרגשי מסייע בעיבוד האבל ובהתמודדות האישית והמשפחתית עם אובדן פתאומי ועם משברי חיים, וכי הליווי והטיפול עשויים להיות קריטיים במקרים מסוימים ובמיתון תחושות קשות שעלולות להוביל לאלימות".

פאידה עבדאללה, עובדת סוציאלית ומנהלת המכון הטיפולי בחברה הערבית, הוסיפה כי "מרכז אלה גאה באפשרות להתאים מענים לצרכים המגוונים, וללוות משפחות רבות המתמודדות עם אובדן ומשברי חיים. הצלחנו בעבר, ואנחנו ממשיכים גם היום, להנגיש טיפולים גם במקומות שבהם אין קליניקה קרובה".

בני לייזר, מנכ"ל מרכז אלה להתמודדות עם אובדן, אמר: "בחרנו להקים את המכון הטיפולי בחברה הערבית כדי לקדם את התפיסה שלנו: לכולנו מגיע לחיות ברווחה נפשית".