בית משפט השלום בפתח תקווה דחה לאחרונה את בקשתו של תושב השרון לקבל בחזרה לחזקתו את 30 הסוסים ו־20 החמורים שחילץ משרד החקלאות בינואר האחרון מהחווה המאולתרת שהקים התושב באזור בני ציון. בעלי החיים הוחזקו בתנאים ירודים ביותר, ללא מנות מזון ראויות וללא כל מחסה שיגן עליהם מפני הגשם הבלתי פוסק והקור העז של ינואר האחרון. עוד נקבע כי על המבקש לשלם את כלל הוצאות המדינה בגין הפינוי – בסך כולל של 316,993 שקל.

מבצע החילוץ בחווה בבני ציון היה הגדול ביותר שביצע המשרד לטובת פינוי של סוסים וחמורים מאז שהחלה תוכנית ההצלה עבורם בשנת 2007. במסגרת זו, חולצו עד היום מעל 2,000 סוסים וחמורים במבצעים יזומים של השירותים הווטרינריים. בעלי החיים הועברו למתקנים מוגנים במימון מלא של משרד החקלאות, לשם מתן טיפול רפואי ושיקום, וכתחנת ביניים עד למציאת מסגרות אימוץ חדשות.

כנגד בעל החווה הוגשו במרוצת השנים שני כתבי אישום, ופונו מאחזקתו מאות סוסים וחמורים בשל תנאי המחייה הקשיים שבהם הוחזקו, לרבות הזנחה ואי־מתן טיפול רפואי. "מדובר בפינוי הצלה ממש. עולה תמונה קשה של פציעות, חתכים, ופגיעות גופניות משמעותיות, וזאת בין השאר עקב משאות כבדים ורכיבה שלא בציוד מתאים וללא מנוחה, עד כדי נזק גופני משמעותי לסוסים ולחמורים. מרבית בעלי החיים סבלו מרזון קשה המצביע על חסך בתזונה או שימוש בלתי נאות באוכל מתאים ושתייה ראויה", כתב השופט בפסק הדין.