תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר (שלישי) לרשות ניירות ערך ולרשות התחרות על-מנת שיבחנו את הנעשה ברשת שופרסל, אשר חולשת על כ-20% משוק המזון בארץ, ומשפיעה במידה לא מבוטלת על הכיס של אזרחים רבים. בתנועה מבקשים לבדוק חשדות לאי סדרים והתנהלות בעייתית בחברת הענק. 

לשם כך פנו יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, אל גופי הרגולציה המופקדים על המגזר העסקי בישראל בדרישה כי ייכנסו לעובי הקורה.

במכתב שנשלח אל יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, ואל ראש רשות התחרות, מיכל כהן, מפרטים ראשי אומ"ץ על-פי חומרים שברשותם את הסערות האחרונות סביב שופרסל: חשד לתיאום מחירים בין קמעונאיות וספקים אשר הוביל גם לחקירה משטרתית, גלגול עלויות ממחלקת הנון-פוד של שופרסל למחלקות אחרות בחברה (ודרכן לציבור הרחב), תשלום עמלות מופרזות לחברת ניופאן, ניסיון להחזיר את המנכ"ל המודח יצחק אברכהן לצמרת שופרסל על חשבון המנכ"ל הנכנס עופר בלוך, הדחת יו"ר החברה יקי ודמני, הליך משפטי שבמסגרתו נדרשת שופרסל לגלות מסמכים עקב חשש לחריגה מכללי הממשל התאגידי.
 
פליצ'ה פלד ציין כי בימים אלה צפויה שופרסל לבחור דירקטורים לחברה. לדבריו, "אם אכן הטענות לכאורה נכונות יש לבחון מי מאנשי שופרסל מעורב בהן – וזאת כדי שטוהר הליך המינוי יישמר". פלד הדגיש את חשיבות טוהר המידות בחברה הציבורית, "שכן חובת הנאמנות של שופרסל לבעלי מניותיה ולציבור היא מעל לכל".

בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי הגורמים האמונים על שמירת החוק ועל הרגולציה העסקית בישראל יתייחסו לנושא בהקדם, וימצו את הליכי הבדיקה הנחוצים עוד בטרם מינוי הדירקטורים.