זרוע העבודה, במשרד הכלכלה והתעשייה, יוצאת בתוכנית ניסיונית חדשנית, המעניקה כלים ומיומנויות עבור אנשים שהרצף התעסוקתי שלהם נקטע בשל מאורעות החיים.

החיים טומנים בחובם הפתעות לא נעימות אשר משפיעות על זירות שונות במהלך חייו של האדם, ואחת המרכזיות שבהן היא הזירה התעסוקתית. בשל כך, מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה החליט לספק מענה עבור אנשים שחוו טלטלה בחייהם, שטרפה את הקלפים והותירה אותם מחוסרי עבודה.

מדובר בסדנה בת שישה מפגשים המעניקה כלים ומיומנויות שיסייעו למציאת עבודה, בהם זיהוי הכישורים והיכולות התעסוקתיות, כתיבת קורות חיים מותאמים למשרה המתבקשת, תרגול של הצגה עצמית בראיונות עבודה והרחבה של מעגל הקשרים למציאת עבודה. הסדנה מיועדת לאנשים בעלי ניסיון תעסוקתי, כאלו שעבדו בעבר וברגע אחד הרצף שלהם נקטע ושגרת חייהם השתנתה ללא היכר.

בזרוע העבודה מדגישים כי זאת סדנה אינטימית שכוללת מספר משתתפים חד־ספרתי על מנת לייצר עבורם את המרחב הבטוח לתקשורת, שבמסגרתו יחשפו את המורכבויות ואת האתגרים שעמם הם מתמודדים במציאת התפקיד הבא. המחזור הראשון כבר יצא לדרך, ובמינהל חותרים לפתוח מחזורים נוספים.

אחת המשתתפות היא גילה בן שבת, אם לארבעה, בת 58 ומפרנסת יחידה המתגוררת באזור המרכז. בחודשים האחרונים היא נאלצה לעזוב את עבודתה כמטפלת לגיל הרך בשל מצב בריאותי שהחריף ומנע ממנה לעבוד כפי שהייתה רגילה.

"עברתי פרוצדורה רפואית ואני נמצאת כעת בתהליך שיקום ארוך. כחלק מההתמודדות והרצון לחזור למעגל העבודה כמה שיותר מהר, בחרתי להשתתף בסדנה שבה מקבלים את הכלים לחיזוק הדימוי התעסוקתי תוך עבודה על מיומנויות להעלאת תחושת המסוגלות והביטחון העצמי", אמרה.

ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה יוליה איתן סיפרה ל"מעריב": "זהו שירות טיפולי חדש, ניסיוני, שיורחב בהתאם לביקוש, ונועד כל כולו לחזק מנטלית את הזקוקים לכך תוך מתן דגש על מיצוי היכולות והפוטנציאל הטמונים בכל אחד ואחת.

"משתתפי הפיילוט נבחרו בקפידה על מנת לוודא כי השירות הניתן יהיה משמעותי עבורם וישמש כנקודת ציון חשובה בדרכם למציאת מקום העבודה הבא שלהם".

איתן הוסיפה: "זוהי בשורה אמיתית עבור רבים אשר חווים תקיעות מסוימת ברצף התעסוקתי בשל אירועים שונים שחוו באמצע החיים בשל מצב בריאותי, משפחתי ועוד. כעת ניתנת להם האפשרות לקבל סיוע מעמיק שיקדם אותם לעבר המשרה הבאה שלהם".