מחירי הדירות לקנייה ולהשכרה הרקיעו שחקים בתקופה אחרונה ויצרו תסיסה וקריאה למחאה בקרב צעירים ומשפחות צעירים. בעקבות כך, בפרדס חנה ובבאר שבע כבר החלו לצוץ מאהלי מחאה, 11 שנים לאחר המחאה האחרונה. על כך, יצחק שבתייב, ממובילי המחאה בפרדס חנה כרכור שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM.

בפתח דבריו, אמר שבתייב: "אנחנו הבנים שלכם, חלק מהעם הזה, אנחנו אנשים צעירים, מבוגרים, בני נוער, אנחנו הלב הפועם של העם. אם אנו לא יכולים להשכיר דירה, אני לא מדבר על לקנות, בחוסר המשילות אין לנו דרך לבטח את העתיד שלנו. מה יהיה איתנו? אנחנו בפרדס חנה כרכור הקמנו אוהלים, הקמנו קול צעקה ואמרנו די, אנחנו רוצים את הזכות לחיות פה בכבוד".

"אני חי בשכירות כבר 23 שנה, השכירות עולה בטירוף, יש פה אנשים שרוצים 7,000 שקלים לשלושה חדרים, אנשים פה השתגעו. באו משקיעים, והם מחליטים לתאם את המחיר ביניהם. זה לא משהו שנשלט על ידי מישהו, אלו חברה שיכולים להעלות את המחיר אז הם מעילים. מאות אנשים עוברים אצלנו, אנחנו עושים משמרות באוהלים, אנחנו אנשים עובדים, יש פה אנשים מבוגרים. אנחנו רוצים חוק שכירות, לעגן את העתיד שלנו, אנחנו צריכים לראות איך המדינה דואגת לבצע מחירון מסוים", הוסיף.

בהמשך, התייחס למחאה ואמר: "אני מבין לאן אנחנו הולכים, זה לא משהו שיקרה ברגע אך תהיה הבנה שאין ברירה. אני רוצה שיבינו שלא נישאר עבדים לשיטה הזו, לא נעזוב את המאהל עד שהיא תחוקק את חוק השכירות לפני שהיא מתפרקת בקרוב, אנחנו רוצים שהמדינה תיתן לנו פתרון. מה אתם רוצים, שדור שלם יהיה עבדים?".

"אני מוסר לליברמן ולכל החברים שיושבים בכיסאות שלהם שישמעו אותנו, אנחנו לא רוצים מילים באוויר אלא לחיות בכבוד. אם אני לא מצליח לשכור דירה ויחד איתי רבבות בעם ישראל, הכל אחיזת עיניים, לא מאמינים לאף אחד יותר. אני לא הפריבילג שיכול לעשות מחאות, אני עובד כדי להתגלגל במדינה, לא כדי לחיות", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm